Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.05.2016, 09:30

Cannes je plné hollywoodskych hviezd. A všade bezpečnostné opatrenia

Cannes je plné hollywoodskych hviezd. A všade bezpečnostné opatrenia
Zdroj: Reuters

Tak už to vypuklo! Každoročná najväčšia svetová koncentrácia médií, filmárov a všetkých, čo chcú byť pri tom, sa začala v stredu večer. 69. ročník filmového festivalu v Cannes. Slávnostne ju otvorila pohodová romantická komédia Café Society slávneho newyorského introverta Woodyho Allena. Elegantná homage zlatej éry Hollywoodu 30. rokov predstavuje už 47. film režiséra, scenáristu, herca a nadšeného jazzového hudobníka. Je známe, že 80-ročný tvorca už odmieta v Cannes súťažiť (posledným „ostrým“ vystúpením bola Purpurová ruža z Káhiry v roku 1985, keď získal ocenenie FIPRESCI). Pravda, v roku 2002 mu bola udelená aj čestná Zlatá palma.

Woody analfabet
Svetová premiéra Kaviarenskej spoločnosti je 12. film, ktorý Woody Allen osobne predstavil na Croisette. Čo je nepochybne unikát, nikto neuviedol na najprestížnejšom filmovom festivale viac filmov. Nestarnúci tvorca na natrieskanej tlačovej konferencii hýril dobrou náladou a pohotovo glosoval rozmanité otázky. Nezaskočila ho ani „originálna“ otázka, či rád chodí do Cannes. „Je to zábava pre moju manželku. Ona si užíva ľudí a spoločenský život, chodí na obedy i večierky. Ja vypadnem z lietadla, a hneď som eskortovaný okamžite poskytovať rozhovory. A tak sedím zavretý v miestnosti a robím interview. Nikdy nemám šancu robiť čokoľvek iné, čo nie je spojené s promo povinnosťami aktuálneho filmu. Niekedy sa stretnem aj so 100 novinármi za deň. Moja žena to robiť nemusí. A keď je príležitosť ísť sem, ona vždy povie, to bude dobré pre tvoj film a ja budem mať pekný výlet. A tak sa zbalíme a ideme.“





Hlavnou ženskou postavou jeho nového filmu je mladá sekretárka, zaseknutá medzi dvoma mužmi, ktorú hrá Kristen Stewart. Woody Allen na otázku, či ju videl v snímke Twilight, pokrútil hlavou: „Nie, v upírskom filme som ju nevidel.“ A ďalší novinár kontroval, že si taký divácky hit dal ujsť. „Áno, je to možné. Ja pozerám len veľmi limitovaný počet filmov. Viete, je tak veľa hrozných filmov, ktoré som nestihol, a obávam sa, že už ani nestihnem. Ani sa mi nechce veriť, aký som filmový analfabet.“

Bezpečnosť na prvom mieste
Svojsky reagoval aj na otázku, či nemá obavy z omnoho prísnejších bezpečnostných kontrol po bruselských útokoch. „Ja mám strach, aj keď idem do supermarketu alebo keď si idem kúpiť noviny. Som určite najväčší strachopud na svete. Takže nechcite, aby som toto posudzoval. Som hypochonder, aj keď ide o terorizmus.“

Hoci organizátori festivalu i vysokí úradníci z Cannes i celej oblasti Cote d’Azur ubezpečovali, že nehrozia žiadne mimoriadne opatrenia týkajúce sa bezpečnosti obrovského množstva profesionálov a návštevníkov festivalu, predsa len kontroly do Paláca i do priestorov filmového trhu sú ešte dôkladnejšie a prísnejšie. Kým v minulých rokoch sa „letiskové“ skenovanie ľudí a prehliadka čo i len malej tašky konali pri vstupe, teraz sa to deje už 50 metrov pred Palácom. A podobne ako do lietadla, ani do premietacích a stretávacích priestorov nie je možné z vonku „prepašovať“ – napríklad jablko, croissant alebo malú minerálku. S kufrom či väčšou batožinou by si sem trúfol naozaj len šialenec…

Zdroj: Reuters


Vojna taxikárov
Priamo pod velením francúzskeho ministra vnútra Bernarda Cazeneuvea predviedli 21. apríla elitné protiteroristické jednotky simulovaný útok a obranu na Festivalový palác v Cannes. Bolo predstavených niekoľko nových bezpečnostných opatrení vrátane nepretržitých bezpečnostných kontrol v prítomnosti špeciálnej bombovej jednotky, ako aj niekoľkých stoviek policajných veliteľov a tisícok policajtov...

O patričný vzruch sa postarala francúzska polícia hneď v prvý deň, keď húfne zastavovala auta vychádzajúce z letiska Nice smerom do Cannes. Nešlo však o žiadny planý poplach, ale dôsledok miestnych politicko-obchodných potýčok. Profesionálni taxikári bojujú s tzv. nelicencovanými šoférmi, ktorí za dumpingové ceny vozia nič netušiacich pasažierov. Policajti teda kontrolovali všetky autá, medzi nimi aj oficiálne automobily festivalu či úradné vozidlá. A tak sa stalo, že prezident tohtoročnej poroty, austrálsky režisér George Miller (tvorca slávnej tetralógie Mad Max) nepriletel ako väčšina jeho hviezdnych kolegov privátnymi lietadlami, ale pravidelnou linkou British Airways. A kým si ho vyzdvihol delegát festivalu, nasadol do taxíka, ktorý o chvíľu zastavili policajti a vykonali 30-minútovú prehliadku. Našťastie išlo o riadneho taxikára, takže mimoriadna udalosť sa nekonala…

Z Cannes Peter Nágel,
umelecký riaditeľ Art Film Fest Košice

Ticketportal.sk