StoryEditor

Netflix chce ovládnuť svet do roku 2016, znelo v Cannes

20.05.2015, 08:30

Okrem filmového kolotoča a striedaní hviezdnych celebrít na červenom schodisku bola v Cannes udalosťou aj prezentácia Netflixu, najznámejšieho amerického poskytovateľa internetových streamových médií. Jeho šéf Ted Sarandos naznačil exploatačné plány tejto dravej globálnej spoločnosti – takpovediac bez servítky.

„Tradičné kino sa stáva čoraz irelevantnejšie,“ uviedol na úvod svojho vystúpenia, ktoré sa stretlo s veľkým záujmom prítomných médií. „Ľudia si chcú vybrať svoje obľúbené filmy hneď, a nie čakať dva roky a viac, kým ich uvedú televízie.“ V nabitej sále Bunuel vo festivalovom Paláci Sarandos bez okolkov zdôraznil, že cieľom Netflixu je byť v každej krajine do konca roku 2016. Kľúčová bude podľa neho dohoda s Čínou, ktorú určil ako strategické teritórium.

Koniec filmového biznisu?
Demonštrácia týchto plánov nemala zďaleka jednoznačné ohlasy. Ozval sa napríklad aj Harvey Weinstein, mocný muž z Hollywoodu, ktorý vyjadril obavy nad dravým prienikom silného komunikačného impéria do filmového biznisu. Jeden z prítomných francúzskych producentov dokonca uviedol, že ak sa Netflixu jeho expanzia podarí, tak do šiestich rokov tradičný filmový priemysel skončí. „Všetko, čo chceme urobiť, nie je namierené proti kinematografii ako takej,“ ohradil sa Sarandos, „som presvedčený, že ak si záležitosti, ktoré prináša doba, budú vedieť konkurovať, nech si ľudia vyberú. Je možné, že kiná sa budú musieť niečoho vzdať, ale ľudia určite uvidia oveľa viac filmov.“

Bližšie k ľuďom
Ak by sa naplnili tieto slová, znamenalo by to, že ak Netflix kúpi práva na dokončený film, dohodne sa síce s kinami na presnom dátume premiéry, ale film bude okamžite dostupný v rovnakom termíne aj pre všetkých užívateľov spoločnosti. Ted Sarandos sa domnieva, že tradičný model uvádzania filmov, keď najskôr je premiéra v kine, potom na DVD, platenej televízii a na konci na normálnom televíznom kanáli, je zastaraný. Takisto sľúbil, že všetky filmy uvádzané prostredníctvom Netflixu budú výnosné najmä pre ich producentov, čo v konečnom dôsledku bude zaujímavé pre ďalší rozvoj filmovej kultúry. Čo však môže znamenať aj niečo iné. Netflix bude mať záujem kupovať iba profitabilné filmy. Či sa to bude týkať len čistého biznisu alebo aj umenia (alebo súčasne oboch strán jednej mince), ukáže čas. Ted Sarandos sľubuje, že už onedlho.

Peter Nágel, riaditeľ Art Film Festu

01 - Modified: 2007-06-05 20:35:13 - Feat.: 0 - Title: Stefan Kuntz: Ste nebezpečný súper
01 - Modified: 2024-04-19 15:53:11 - Feat.: - Title: Netflix získal milióny nových účtov a zarobil miliardy. Biznis mu dvihlo aj odhaľovanie podvodníkov 02 - Modified: 2024-04-19 07:00:00 - Feat.: - Title: Nechoďte sem, odkazuje turistom talianske mestečko. Bojí sa náporu turistov, môže za to nový seriál od Netflixu 03 - Modified: 2024-04-05 12:00:00 - Feat.: - Title: Pokračovanie Rebel Moon či nový seriál o legendárnom sériovom vrahovi. Netflix prinesie v apríli poriadnu jarnú nálož 04 - Modified: 2024-03-22 11:30:00 - Feat.: - Title: Je to potvrdené! Oscarový Cillian Murphy si zopakuje ikonickú rolu Thommyho Shelbyho v Peaky Blinders 05 - Modified: 2024-03-26 08:00:00 - Feat.: - Title: Netflix prichádza s peckou pre milovníkov krimi. Jennifer si najala vrahov, aby zabili jej rodičov, mala na to niekoľko dôvodov
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
24. apríl 2024 02:21