Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.11.2012, 00:00

Som drzý. Aj keď som aristokrat, tvrdí majiteľ značky Vicomte A

Najprv predával z núdze svoje kravaty, dnes má svetovú módnu značku. Vikomt Arthur de Soultrait.

Arthur de Soultrait otvoril svoj prvý butik na Slovensku. Snímky: HN/Peter Mayer

So svojou značkou bodujete v mnohých krajinách. Prečo ste sa rozhodli otvoriť butik práve na Slovensku?
Všeobecne sa nám páči dynamika tohto regiónu, dynamika východnej Európy. Slovensko je mladá krajina a ponúka veľa možností. Je to pre nás veľká výzva.

Už ste tu niekedy boli?
Nie. No poznám celkom dobre okolité krajiny, pretože nášmu biznisu sa darí v Rakúsku, máme dva obchody v Prahe. Okrem toho som štyri roky chodil s dievčaťom z Čiech. Takže Slovensko nepoznám, ale okolie áno.

O vašej značke ste raz povedali, že je aristokratická, drzá a šik. Platí to aj o vás?
Áno (smiech.)

No napriek tomu, že ste aristokrat, vaše začiatky boli ťažšie. Počas stáže v USA ste museli predávať svoje luxusné kravaty, aby ste mali na letenku domov.
Pochádzam síce z veľmi starej, no nie bohatej rodiny. Museli sme sa s bratom vedieť postarať sami o seba. Tá firma v Amerike, kde som bol na stáži, mi nič neplatila. Musel som teda začať predávať svoje kravaty, chodil som od dverí k dverám a pýtal sa, či ich niekto nechce kúpiť. Veľa som sa však naučil a pomohlo mi to aj v biznise, kde musíte byť silný a nezastavovať sa. Keď som mal 22, začal som podnikať a napokon som získal aj finančnú nezávislosť. Mal som veľké šťastie.

Takže to, že ste začínali od nuly, beriete ako výhodu?
Áno, viem všetko o firme a každý deň sa dozvedám viac a viac.

Ľudia sú niekedy šokovaní, že používam svoj titul na komerčné účely, tvrdí Soultrait.

Vašu módnu značku ste pomenovali po vašom titule, Vicomte A. Ste teda hrdý na svoj aristokratický pôvod?
V skutočnosti je to trochu inak, pretože meno a logo firmy vytváral jeden môj americký priateľ. Samozrejme, som na to hrdý, ale vo Francúzsku sa o takých veciach hovorí veľmi diskrétne. Ľudia sú niekedy šokovaní, že používam svoj titul na komerčné účely. Ten priateľ však tvrdil, že by som to mal využiť, lebo ľuďom po celom svete sa bude páčiť tento dotyk francúzskej aristokracie. Okrem toho, Vicomte A je len meno, ale za ním stojí práca celého tímu.

A mal ten váš priateľ pravdu?
Určite áno. Francúzsko a Paríž majú svoj imidž, rovnako ako aristokracia. Pre módnu značku je to určite dobré.

Američania boli z vašej francúzskej módy určite nadšení. Ale čo klienti na domácom trhu?
Na tom americkom ešte začíname, ale práve vo Francúzsku máme veľký úspech.



Jedným z vašich typických modelov je farebné polotričko s monogramom VA. Prečo práve tento štýl?
Moji starí rodičia chovali kone na dostihy. Keď som bol malý, chodieval som sa na dostihy pozerať a veľmi sa mi zapáčili tie farebné tričká džokejov. Keď som s módou začínal, spomenul som si na to. Navyše, móda vtedy bola prevažne čierna, hnedá, sivá... Chcel som teda priniesť niečo farebnejšie a svetlejšie. Odlíšiť sa.

Modely navrhujete sám alebo na to máte tím dizajnérov?
Mám tím dizajnérov, ale ja sa firme stopercentne venujem a kolekcie vytvárame spoločne.


Značka Vicomte A
Dnes 30-ročný aristokrat začal po návrate z USA podnikať a získal stáž v slávnom Galeries Lafayette. V roku 2005 založil spolu s bratom Bertrandom módnu značku Vicomte A, ktorá  zahŕňa pánsku, dámsku i detskú módu a doplnky, luxusné i cenovo dostupnejšie. Od roku 2008 je značka oficiálnym dodávateľom oblečenia Polo Club de Gstaad, ale aj sponzorom mnohých iných produktov. Sídlo spoločnosti je v meste Cergy-Pontoise pri Paríži, celkovo má 400 predajní vo viacerých krajinách. Zamestnáva 50 ľudí, ich obrat bol napríklad v roku 2010 11 miliónov eur.

Ticketportal.sk