Recenzia: Viva La Maiden! Fanúšikovia sa dočkali

24.04.2012, 00:00
Medzikontinentálna rocková strela Iron Maiden vydala akciou nabité koncertné DVD.

Na celovečerné koncertné video kapely Iron Maiden sa čakalo pekných pár rokov. Napriek viacerým avizovaným vydaniam z minulých turné sa živý záznam vystúpenia tejto hudobnej stálice dostáva na pulty predajní až teraz. A zdá sa, že v správny čas.

Hneď na čelo
Držitelia ocenenia Brit Awards za najlepšiu živú kapelu znova dokazujú, že energie aj marketingových ťahov majú na rozdávanie, a tak nový nosič hneď po vydaní obsadil prvé priečky predajnosti vo väčšine krajín sveta. Záznam z posledného celosvetového turné prináša okrem dvojhodinového štadiónového koncertu s priestorovým zvukom z juhoamerickej metropoly Santiaga de Chile aj štedrú porciu prídavkov na bonusovom DVD. Sci-fi videoklip s dosiaľ nevideným introm a zábermi z nakrúcania a k tomu skvelý 88-minútový dokument „Behind The Beast“.

Snímka: EMI

Hviezdy nestarnú

Prvé dielo z domácej dielne tímu Iron Maiden sa hravo vyrovná filmovému hitu „Flight 666“ (2009) z produkcie oceňovaných Banger Films a v mnohom ho dokonca prekonáva. Vďaka úprimnému prístupu aj exkluzívnemu vstupu do zákulisia nám pred očami ožíva žiarivý svet legendy aj úmorný život na cestách v špeciálne upravenom Boeingu 757 s menom Ed Force One a v hoteloch obliehaných davmi ľudí bez rozdielu veku, rasy a sociálneho statusu. Vnuci s babkami aj posvätení kazatelia s kriminálnikmi, tí všetci sršia nespútanou silou rovnako ako ich idoly, spevák a frontman Bruce Dickinson, "basák" Steve Harris, bubeník Nicko McBrain a trio gitaristov Dave Murray, Adrian Smith a Janick Gers. Tí zjavne nestarnú napriek nezadržateľne sa blížiacej šesťdesiatke a na ich výkone nebadať ani známku vyčerpania, aj keď sa po pódiu vyskakuje určite omnoho ťažšie ako pred takmer 40 rokmi a stovkami koncertov. SuperBruce však napodiv skáče a lieta vzduchom ako nikdy predtým a celú ohromujúcu šou skupina dokáže odpáliť aj bez pomoci moderných technológií, veľkorozmerných plaziem či obyčajnej pyrotechniky.

Bez publika to nejde
Odhliadnuc od majstrovských výkonov šestice rockových virtuózov, je to však celé predovšetkým o elektrizujúcom publiku, bez ktorého by britská ikona bola iba zožltnutým plagátom. Sú to predovšetkým fanúšikovia a stúpenci všetkých vyznaní aj národností, oddaní priaznivci a nasledovníci prekračujúci všetky hranice aj neviditeľné bariéry. Napokon, najlepšie sa o tom presvedčíte sami na najnovšom živáku v podobe 2-DVD, Blu-Ray, 2-CD, 2-LP či digitálneho downloadu. Takých zapálených priaznivcov nemá azda žiadna iná kapela na svete. A môžete si byť istí, že žiadni iní priaznivci nemajú takú kapelu.

Hodnotenie HN: 5 z 5 hviezdičiek
Interpet: Iron Maiden
Názov: En Vivo!