Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.03.2012, 00:00

Čo čítajú manažéri

Minulý týždeň som bol v Žiline, kde sa uskutočnil dvojdenný workshop s názvom Rozvoj ľudského potenciálu a kreativity pre inovácie.

Daniel Hevier.archív

Bol to vlastne projekt profesora Košturiaka, ktorý ma k nemu prizval. Poviem vám, manažéri sú zaujímaví ľudia. Celkom iní, ako my, umelci. Hoci aj taký spisovateľ býva manažérom vlastného života či nejakého románu. Môj kolega mi ponúkol veľkorysé ubytovanie u seba, a tak som mal možnosť prehrabať sa v jeho knižnici. Ako sa dalo očakávať, boli tam všetky základné knihy z ekonómie, marketingu a podobne. Mená mi nič nehovorili, firmy už o čosi viac: Google, Toyota, Microsoft... Ako dobre sa číta o tom, že niekto dosiahol úspech a miliardy z malej garáže.

Zo všetkých mien si pamätám iba Steva Jobsa, aj keď, pravdupovediac, veľa o tomto chlapíkovi neviem. Viem len, že mal do činenia niečo s informačnými technológiami. Pre mňa sú iné ikony: Tolstoj, Flaubert, Ivan Laučík, hovoril som si...  Ale knižnica profesora Košturiaka ma v mojom naparovaní zahanbila. Pretože okrem odborných kníh v angličtine i prekladoch tam bol Márquez, Richard Bach, Michelangelova monografia, básne Milana Rúfusa...

Toto teda čítajú manažéri. Presnejšie: osvietení manažéri, ktorí vedia, že niekedy sa o stratégiách života nedozvedia z odborných príručiek, ale z básničiek či dávnych mýtov. Na to, aby som sa stal odborníkom na predaj či motiváciu ľudí, je už neskoro, ale čosi by som k  tejto problematike mohol povedať. Tak ako je pre mňa inšpirujúce čítať názory ľudí z protiľahlého brehu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.