18.04.2016, 13:55

Krysa korporátna: Majú drahý oblek, ale nemajú vlastný názor. Sú to úplní tragédi

Prečítajte si pravidelnú rubriku HN magazínu Môj život v korporácii alebo Príručný slovník krysy korporátnej.

Krysa korporátna: Majú drahý oblek, ale nemajú vlastný názor. Sú to úplní tragédi
Zdroj: Flickr.com

Špeciálnym úkazom každej väčšej firmy sú feelingári. Úplní tragédi, ktorí nemajú vlastný názor. Za to majú pocit (feeling). A neváhajú ho použiť. Ak na mítingu predkladáte konkrétne riešenie, tak z neho majú dobrý pocit (súhlasia s vami), zlý pocit (nesúhlasia s vami) alebo z návrhu nejde žiadna emócia. (Obeste sa.)

Typický feelingár chodí v drahom obleku a zakladá si na lokalite, v ktorej býva. No predovšetkým, nešetrí gélom na vlasy. Účes orientuje na pravú stranu hlavy. Nagélované vlasy tak stimulujú pravú hemisféru - centrum pocitov. Bez toho by feelingári zostali zrejme ticho. A firma by uviazla v plytkých vodách racionality, konštruktívnosti a zmysluplného trávenia pracovného času. 

Feelingári dotiahli pocitovosť do absolútnej dokonalosti z jedného dôvodu. Pocitu sa totiž nedá oponovať. Názor má totiž zlú vlastnosť – vyvoláva konštruktívnu diskusiu. Počas nej možno odhaliť, že o problematike feelingár nemá ani páru. Na argument v štýle – bude to drahé, možno vytiahnuť prepočty. Na otázku – koľko zákazníkov to prinesie, sa dá predložiť záväzné očakávanie. Len na zlý pocit niet čo povedať. Ak tragéd trpí pokročilým štádiom pocitovosti, nezaberú ani motýliky či mačiatka v dolnom rohu prezentácie.

Najčastejšie sa pocitári vyskytujú na marketingu. (Oddelenie nájdete podľa gélového oparu a pravotočivých účesov.) Ak napríklad predkladajú nové riešenie, tak namiesto nákladov a očakávaných príjmov vedia hodiny tliachať o pocitoch. Z ich návrhu ide neskutočne dobrý feeling a tento feeling priradí značke emóciu, … . 

Spravidla míting po dvadsiatich minútach premenia na výročnú seansu podpornej skupiny milovníkov jednorožcov. Na rozdiel od priaznivcov mýtických bytostí firemné stretnutie už nemá žiaden význam. 

Za pocitovosť platia feelingári svoju daň. Ich argumentačné zručnosti odumierajú. Ľavá hemisféra zakrpatie. Naopak, ich mimické svaly by si zaslúžili vlastnú súťaž v kulturistike (Muscle face). Ak majú z niečoho zlý pocit, musí to v ich tvári byť vidieť. Obočie sa musí skrčiť tak, aby každý na mítingu videl. Naopak, pri dobrom pocite dostavajú zabrať lícne svaly. Skrátka sledovať duševné pochody feelingára je vždy napínavé. Aj keď napínanie je zlý pocit.