Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.09.2021, 14:00

Táto reštaurácia v Bratislave dokazuje, čo všetko vie s gastrom spraviť technológia

Technologické zázemie, ktoré odhaľuje najväčšie “prúsery” podnikania v gastre.

Táto reštaurácia v Bratislave dokazuje, čo všetko vie s gastrom spraviť technológia
Zdroj: Adrián Chrzan

Nové holistické bistro Bite&Byte zažíva boom. Nie je to však len návštevami influencerov či záujmom médií. Zastupuje miesto na gastromape pre všetkých intolerantných. A pritom toho v sebe ukrýva omnoho viac.

Napríklad technologické zázemie, ktoré odhaľuje najväčšie “prúsery” podnikania v gastre. Článok vyšiel v spolupráci s Kavickari.sk. Plynárenská ulica v Bratislave nie je miestom, kde by ste hľadali unikátne koncepty.

Ulica je v mieste biznisových centier a čiastočne pri staveniskách ďalších. Napriek tomu sa tam dvaja podnikatelia – developer Filip Štefanička a vývojár mobilných aplikácií Samuel Pokorný rozhodli otvoriť unikátny gastroprojekt s medzinárodnými ambíciami, Bite&Byte.

Zdroj: Adrián Chrzan

Pred jedlom ešte aplikácia

V reštaurácii využívate služby pomocou aplikácie. Tú si však treba pred prvou návštevou nastaviť a spárovať so svojou kartou. V aplikácií, pomocou ktorej bistro funguje, vidia zákazníci kompletné zloženie jedál a nápojov.

Zároveň si môžu pridať alebo vymazať rôzne ingrediencie, vybrať stôl a obsluhu, objednať si, zaplatiť a napísať spätnú väzbu, ktorou ohodnotia podnik. Rovnako vedia dať i čašníkovi aj sprepitné. Všetko cez telefón.

„Hosť v našej aplikácií uvidí všetko, čo je v jedlách použité až na úroveň korenia a prísad, pretože aj tie dokážu spôsobiť nepríjemnosti,“ zhodujú sa Filip a Samuel. „Vytvorili sme databázu viac ako 1 000 surovín, evidujeme 25 nutričných údajov, 5 intolerancií, 6 stravovacích preferencií a iných vzájomných závislostí. Následne sa všetko prepočítava a hodnoty sa zobrazujú klientom. Na to je potrebné mať dáta a aj systém, ktorý to dokáže."

Zdroj: Adrián Chrzan

​V aplikácii Bite&Byte je prihlásených už viac ako 3 500 osôb a nové profily pribúdajú. Prioritou majiteľov podniku bolo, aby aplikácia bola jednoduchá a užívateľsky intuitívna.

„Snažili sme sa ju navrhnúť tak, aby bol celý proces čo najrýchlejší. V bistre si môže zákazník objednať aj bez aplikácie, ale tým prichádza o rôzne benefity a nemôže si upraviť ingrediencie v jedlách. Bistro pripravuje aj novú verziu aplikácie, ktorá by mala involvovať do konceptu aj nutričných špecialistov. Účet posielajú elektronicky, v prípade, že si ho návštevník nevyžaduje v tlačenej podobe," hovoria majitelia.

Zdroj: Adrián Chrzan

Inteligentné procesy

Zaujímavou časťou je však interná aplikácia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre potreby bistra. “Obsluha nosí inteligentné hodinky, kde im chodia notifikácie či je potrebné jedlo vyzdvihnúť alebo si nejaký stôl vyžiadal asistenciu," tvrdí vývojár Samuel.

Aj vďaka tomu vedia sledovať efektívnosť obsluhy, kuchyne, či baru. Ak nepríde pozitívne hodnotenie, vďaka vstupným dátam vedia zistiť, kde nastala chyba a riešiť to so zodpovednou osobou.

V kuchyni si prešiel štúdiom chutí, alergénov, či výživových hodnôt aj šéfkuchár Daniel Rimko. Celý podnik sa snaží snaží smerovať k zero waste ideológii aj tým, že využíva všetky ingrediencie na maximum a pracuje so sezónnymi surovinami.

Zdroj: Adrián Chrzan

​Ekológiu sa tak snaží prenášať priamo do kuchyne. Koncept berie ohľad na udržateľnosť a produkciu odpadu pri príprave stravy. Za kávu je zodpovedná head baristka Martina Jandíková, ktorá je známa ako zakladateľka Mad drop coffee. Bar a drinky má na starosti Martin “Jimmy” Štefanec, ktorý prekvapí netradičnými kombináciami.

Veľké plány

Majitelia aktuálne rokujú o rozšírení s viacerými záujemcami zo zahraničia. „Navrhli sme metropolitný koncept, ktorý má potenciál úspechu aj v zahraničí. Zároveň prispôsobujeme našu
technológiu tak, aby sme vedeli rýchlo reagovať na nové požiadavky, riešiť donášku, edukáciu a prácu s klientom aj mimo našej prevádzky,“ uzatvorili tému podnikatelia Samuel Pokorný a Filip Štefanička.