Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.03.2021, 13:15

Chudnutie, zdravie a dlhovekosť stojí na týchto jednoduchých pilieroch

Účinným testom, ako zistiť či ide o hlad alebo len maškrtenie, je položiť si otázku, či by nás uspokojil tanier uvarenej zeleniny alebo čokoládová sušienka.

Chudnutie, zdravie a dlhovekosť stojí na týchto jednoduchých pilieroch
Zdroj: Ilustračné foto-Pixabay

"Jedz do polosýta, pi do polopita," hovorievali už naši predkovia a vedeli prečo. Správna miera pomáha dosiahnuť naplnený a dlhý život. Na zdravie človeka má totiž vplyv nielen to, čo jeme, ale hlavne ako. Cestu ponúka čínska medicína, ajurvédske spôsoby stravovania aj výskum mikrobiómu.

Recepty, ako sa dožiť vysokého veku v dobrej kondícii, hľadali už dávne civilizácie. Súčasná spoločnosť v tejto misii pokračuje. S vývojom modernej medicíny a nových liekov sa to pomerne darí.

Isté predpoklady nám príroda dala do vienka, veľa však máme vo vlastných rukách. Môžeme ovplyvniť svoj životný štýl aj náš jedálniček. A ten je pre kvalitu pokročilého veku veľmi dôležitý.

Zdravie začína v bruchu

"Jeme, aby sme žili," hovorí lekár Jan Vojáček, zaoberajúci sa takzvanou funkčnou medicínou, ktorá sa zameriava na komplexné fungovanie ľudského organizmu. Stravu, spoločne s dobrým psychickým stavom a kvalitným spánkom, uvádza ako základné piliere pre spokojný a zdravý život.

Nie je veľkým prekvapením, že ak si pravidelne doprajeme tučné, vyprážané pokrmy alebo sladkosti, telu príliš neprospejeme. Rolu nehrá iba to, aké potraviny konzumujeme, ale aj akým spôsobom.

Keby sme napríklad zjedli plnú misu strukovín, ktoré sú síce zdravé, ale nemohli by sme sa po jedle ani pohnúť, nepomohli by sme si.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.