Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.01.2021, 00:00

Rodinný zásobovač, šetrič či zabíjač času: Obsah nákupného košíka o nás prezradí viac, ako si myslíme

  • Biopohánka a fľaša vodky. Pätnásť balíčkov párkov, kukuričný chlieb a avokádo.
  • Desať pohárov cíceru v náleve a desať rožkov.
  • Pozorujete v obchodoch podivuhodné kombinácie, ktoré ľudia majú vo vozíkoch či v košíkoch?
  • Prečítajte si článok publikovaný v HN Magazíne, ktorý vychádza každý piatok ako príloha k Hospodárskym novinám.
Rodinný zásobovač, šetrič či zabíjač času: Obsah nákupného košíka o nás prezradí viac, ako si myslíme
Zdroj: Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora

Stačí sa pozerať, čo kto dáva na pás pri pokladnici, a hneď si hovoríme: Jasný single. A tento? Ten má doma minimálne tri deti. Samé výrobky zdravej výživy, to bude astroekobiožena.

​Preboha, toto niekto je? A toto všetko niekto zje? Pohľadom do košíkov a vozíkov spoznáme, kto vie variť a kto si pod teplým jedlom predstavuje polievku z vrecúška. Zistíme, kto sa práve chystá prežiť romantický večer vo dvojici, večierok s partiou alebo ho po návrate z obchodu čaká kŕmenie hladnej detskej svorky.

Čítanie z nákupov nie je len zábava, ktorou sa dobre kráti čakanie pri pokladnici. Kto v tomto odbore trénuje, časom ho začne ovládať tak dokonale, že odhadne ľudí okolo seba lepšie ako hocijaký psychológ.

Mnohí prevádzkovatelia zoznamovacích agentúr dokonca svojim klientom radia, aby sa túto disciplínu naučili, pretože supermarket je ideálne zoznamovacie miesto, najmä vo večerných hodinách.

Pohľad do košíka či vozíka naznačuje nielen to, či dotyčný je alebo nie je single, ale jeho nákup tiež prezrádza, či s ním máme niečo spoločné. Ťažko by si muž s košíkom plným zeleniny a proteínových nápojov rozumel so slečnou, ktorá sa evidentne chystá piecť, pretože si vezie múku, cukor a čokoládu na varenie.

Chlapík, ktorý večer stojí pri regáli s krabicami krupice, telefonuje a tvári sa bezradne, tiež nebude vhodný adept na flirt. Avšak keď sa v rade pri pokladnici stretnú dvaja zákazníci s podobným nákupom, ponúka sa možnosť skúšobnej konverzácie: „Už ste niekedy mali tento syr? Je dobrý?“ „Áno, je skvelý. Pozerám, že aj vy ste na syry.“ „A vidím, že vy tiež.“

Odborníci na zoznamovanie radia zbystriť pozornosť prevažne pri nákupoch vo večerných hodinách a všímať si, či sa v supermarkete objavujú rovnakí ľudia. Príklad ideálnej tipovačky vyzerá nejako takto: Toho chlapca som tu už videla niekoľkokrát, vždy takto okolo siedmej večer.

Má v košíku pečivo tak pre jedného. Niekedy kus mäsa, niekedy syry, pár zemiakov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk