Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.05.2018, 09:15

Ktorými potravinami si maturanti môžu pomôcť a čím si zas uškodia

Na čo si dať pozor a ktorými potravinami si maturanti pomôžu.

Približne 43 tisíc stredoškolákov, ktorí budú počas nasledujúcich dni postupne ústne maturovať, by mali počas dní, kedy sa postavia pred skúšobné komisie, dodržiavať viaceré pravidlá. Študentom sa odporúča v deň maturitnej skúšky si so sebou vziať dostatok tekutín, avšak neodporúča sa piť väčšie množstvo kávy, uviedla to Jana Hamade z Úradu verejného zdravotníctva.

Podľa odborníkov je dôležité dodržiavať zdravý pitný režim vo forme pitnej vody, minerálok, prípadne nesladených ovocných čajov alebo riedených ovocných štiav. "Záťažové životné situácie sa lepšie zvládajú aj prísunom vitamínov a minerálnych látok, ako je napríklad skupina vitamínov B, vápnik a horčík. Počas týchto dní je povolená aj drobná sladkosť, napríklad čokoládovo-cereálna tyčinka," povedala Hamade.

V deň maturít je potrebné, aby sa študent zdravo naraňajkoval. "Raňajky by mali obsahovať ľahko stráviteľné bielkoviny, malé množstvo tukových látok a polysacharidy. Vhodné sú celozrnné cereálie alebo pečivo, banán, nízkotučný jogurt, ovsené vločky, tofu, acidofilné mlieko, tvaroh, orechy, ovocie a zelenina," povedala Hamade.

Dodala, že ide o potraviny, ktoré zásobujú mozog a telo dostatočným množstvom energie a pomáhajú zabrániť kolísaniu hladiny cukru v krvi. Pripomenula, že pokiaľ človek skonzumuje na raňajky správne potraviny, dodá svalom a mozgu energiu potrebnú na zvládnutie požadovaných výkonov.

Ticketportal.sk