Pracoval ako šéfkuchár, neskôr viedol vlastnú reštauráciu, dnes robí poradenstvo. Miroslav Heredoš radí majiteľom reštaurácií, ako sa dá fungovať lepšie. Popri poradenstve však naráža na personál rôznej úrovne, katastrofálnu hygienu aj neadekvátne vybavenie kuchyne. V rozhovore pre HNtelevíziu prezradil, prečo náš gastrobiznis nefunguje tak ako by mal a čo sa dá robiť lepšie.
"Niekedy sú situácie veľmi korektné. Personál pochopí, že nikoho nechcem urážať ale chcem im naopak pomôcť. Niektorí to však berú osobne, vidia, že to zasahuje do ich zázemia, odhaľujú, že si nerobia robotu tak akoby si mali," tvrdí Heredoš.
Jeho práca pripomína hviezdy televíznych show Ano, šéfe Gordona Ramsayho či Zdeňka Pohlreicha: "Boli situácie, keď som musel sotiť do šéfkuchára, pretože si myslel, že toto je zábava. Nepochopil to. Vyhodnotil som to ako vážnu urážku majiteľa a jeho peňazí, museli sme si veľa vecí vyjasniť. Pochopil, že ja tam nie som na parádu ani na hranie."
Prečo nefungujú reštaurácie?
"Často im chýba základný ekonomický systém, nie sú nastavené normy, ceny, nikto nevie, za akú cenu vyrába, ako by malo jedlo vyzerať vo finále na tanieri," vymenúva základné chyby nefungujúcich reštaurácií.