Tento trend nie je nový, ale v budúcom roku sa zvýši dôraz na jeho presadzovanie. Produkcia sa bude zameriavať na zákazníka, ktorý konzumuje jedlá z lokálne pestovaných surovín.
Ľudia sa čoraz viac rozhodujú pre tie "ekologické a chované na farme". "Toto bude v nasledujúcom roku jedným z hlavných trendov," zhodli sa pre portál Insider najvyšší viceprezident pre výskum americkej Národnej asociácie reštaurácií Hudson Riehle a profesor kulinárskeho manažmentu na Michiganskej štátnej univerzite Allan Sherwin.
Portáli Forbes a CNBS tento trend nazývajú "regeneratívne poľnohospodárstvo". Celý koncept pre rok 2020 však má stále základ v dôraze na poľnohospodárov, vedcov a spotrebiteľov, ktorí budú aj naďalej venovať pozornosť využívaniu pôdy a pomáhať v boji so zmenami klímy. Tento prístup sa očakáva od viacerých známych značiek a spoločností na celom svete.
Tento trend nie je nový, ale v budúcom roku sa zvýši dôraz na jeho presadzovanie. Produkcia sa bude zameriavať na zákazníka, ktorý konzumuje jedlá z lokálne pestovaných surovín.
Ľudia sa čoraz viac rozhodujú pre tie "ekologické a chované na farme". "Toto bude v nasledujúcom roku jedným z hlavných trendov," zhodli sa pre portál Insider najvyšší viceprezident pre výskum americkej Národnej asociácie reštaurácií Hudson Riehle a profesor kulinárskeho manažmentu na Michiganskej štátnej univerzite Allan Sherwin.
Portáli Forbes a CNBS tento trend nazývajú "regeneratívne poľnohospodárstvo". Celý koncept pre rok 2020 však má stále základ v dôraze na poľnohospodárov, vedcov a spotrebiteľov, ktorí budú aj naďalej venovať pozornosť využívaniu pôdy a pomáhať v boji so zmenami klímy. Tento prístup sa očakáva od viacerých známych značiek a spoločností na celom svete.
Profesor Sherwin predpovedá, že reštaurácie budú aj naďalej presadzovať a aplikovať otvorené koncepcie, pri ktorých budú mať zákazníci možnosť vidieť proces prípravy ich jedla na vlastné oči. Argumentuje tým, že ľudia chcú byť súčasťou zážitku z jedla od jeho začiatku, počas celého procesu až po výsledok, ktorý si užijú ako konzumenti.
Západoafrický región zahŕňa 16 krajín, ktoré svojou gastronómiou upútali natoľko, že sa dostali medzi top trendy budúceho roka. Je pravdepodobnosť znovuobjavenia „starodávnych“ zŕn ako fonio, milička (habešská) či cirok. Vrátime sa však aj k nám dobre známemu prosu či k superpotravinám, akými sú moringa (olejodárna) a tamarind (indický).
Spoločnosť Whole Foods uvádza, že západoafrické chute a vône pretavené do ich tradičných surovín a prísad sa objavia nielen v potravinách, ale aj v nápojoch. Hovorí sa o nich dokonca ako o superpotravinách, ktoré nám zabezpečia zdravie a dlhovekosť.
Okrem už spomenutých portál CNBS dáva do pozornosti aj potraviny ako cibuľa či čili papričky, ktoré sú považované za gro mnohých západoafrických jedál, okrem už bežných arašidov, zázvoru a citrónovej trávy.
Spoločnosť Whole Foods predpovedá, že značky potravín rozšíria svoje ponuky o zdravšie ekologické verzie už notoricky známych potravín. To znamená, že môžeme očakávať organické kuracie nugetky, či cestoviny z alternatívnej múky.
Napriek tomu, že ani v tomto prípade nejde o nový trend, spoločnosť Whole Foods verí, že v roku 2020 sa ich využívanie v praxi ešte zintenzívni. A to ako z hľadiska popularity, tak aj dostupnosti.
Forbes dodáva, že mnohé reštaurácií a značky potravín ešte viac zapracujú na modernizácii ponuky jedál, určenej pre deti. "Môžeme očakávať, že detské menu bude obsahovať viac globálnych chutí - od stredomorskej kuchyne až po západoafrické jedlá," hovorí pre Insider Hudson Riehle s tým, že stále viac reštaurácií ponúkne v rámci detského menu skôr celé zrná ako quinoa alebo väčší podiel celozrnného pečiva.
Whole Foods tiež predpovedá, že vzrastie popularita rôznych alternatív nealkoholických nápojov. Zaujímavosťou je, že sa podobne ako tie alkoholové destilujú, pritom si však zachovávajú chuť klasických kokteilov a nápojov.
V roku 2020 budú populárne nátierky a maslá s obsahom orechov, akými sú napríklad tahini, kešu, mandle, arašidy či cícer. Medzi budúcoročnými prísadami budú však napríklad aj semienka melónu alebo populárne tekvicové maslo (pre svoju výživovú hodnotu).
Spoločnosť Whole Foods to odôvodňuje faktom, že mnoho značiek sa snaží eliminovať používanie palmového oleja a používať skôr orechy pestované spôsobom, ktorý má v najmenšej možnej miere negatívny vplyv na životné prostredie.
Spotrebitelia aj naďalej hľadajú rastlinné alternatívy mäsových lahôdok a inak tomu nebude ani budúci rok. Tomu sa samozrejme prispôsobujú aj výrobcovia. V nasledujúcom roku sa napríklad predpokladá vyšší predaj hamburgerov zložených zo zmesi hovädzieho mäsa a rastlinných surovín od značiek ako Applegate a Lika.
Účelom je okrem iného aj minimalizovať negatívny vplyv na planétu, plynúci z produkcie výlučne mäsových výrobkov, uvádza portál CNBS.
V roku 2019 napríklad spoločnosť Tyson Foods uviedla na trh svoje prvý mix rastlinných a mäsových zmesí. V ich ponuke nájdete proteínové hamburgery vyrobené z hovädzej a hrachovej zmesi či párky a mäsové gule, v ktorých kombinujú kuracie mäso s rastlinami ako cícer, čierna fazuľa a quinoa.
V roku 2020 bude módnym hitom gastronómie aj kórejský likér z ryže známy ako makkoli, ktorého obsah alkoholu je na úrovni šesť až deväť percent.
V posledných rokoch sa kórejské ryžové víno z vidieka stalo hitom mestskej mládeže v celej východnej Ázii. Priaznivo ovplyvňuje zažívanie, obsahuje bielkoviny a esenciálne aminokyseliny. Výrazný obsah vitamínov B pomáha tiež k celkovej regenerácii organizmu, najmä pokožky a zraku.
Nápoj sa tradične podáva v drevenom či kovovom džbáne s veľkou lyžicou, ktorou sa rozlieva do šálok. Považuje sa za veľmi nezdvorilé dolievať nápoj sám sebe, zato vy musíte byť pozorní a neustále dolievať ostatným, ak sú ich kalíšky prázdne. Odmietnutie doliatia sa stretáva s nepochopením.
V roku 2020 bude trendom múka. Avšak tá alternatívna, čiže vyrobená z ovocia alebo zeleniny ako napríklad mandľová a kokosová či dokonca múka vyrobená z použitého obilia alebo banánov. Niektoré spoločnosti sa už rozhodli ísť aj cestou produktov, ktoré z tohto druhu múky pozostávajú, napríklad tortilly či čipsy, uvádza Forbes.
Namiesto toho, aby ste pri potrebe sladiť siahali hneď po mede, stévii alebo javorovom sirupe, trend na rok 2020 vám odporučí vyskúšať sirupy z granátového jablka, kokosu, sladkých zemiakov či ciroku.