Logo

  • Dnešné vydanie HN
    • Profil
    • Zmena údajov
    • Zmena hesla
    • Adresy
    • História objednávok
    • Kontakt
    • Aktivácia predplatného
    • Zrušenie účtu
    • Odhlásiť
  • HNonline
  • Stratégie
  • Svetevity
  • Cestovné poriadky
  • RunGO
  • Mediweb
  • Dia
  • Konferencie
  • HNClub
  • MAFRA Slovakia
  • Akcie a zľavy
  • Solventné firmy
  • Predplatné
  • Newsletter
Predplatné
  • Tech
  • Kultúra
  • Bývanie
  • Osobnosti
  • Dizajn
  • Gastro
  • Cestovanie
HNstyle
Zavrieť

11 produktov Mc Donald´s, ktoré skončili fiaskom

McAfrika

Predstavenie sendviča "McAfrika" by bolo za každých okolností chybou. O to viac v roku 2002, keď prosperujúca spoločnosť ako McDonald's začala s predajom tohto sendviču.

V Nórsku sa zdvihla vlna kritiky, lebo mnoho krajín južnej Afriky vtedy zažívalo obdobie masívneho hladomoru. Reakcia verejnosti spôsobila, že McDonald's sa ospravedlnil a novinku stiahol.

Zavrieť
4/12
McAfrika

11 produktov Mc Donald´s, ktoré skončili fiaskom

Hula Burger

Hula Burger bol jednou z neskorších noviniek svetoznámej spoločnosti McDonald's. V šesťdesiatych rokoch minulého storočia majiteľ McDonald's Ray Kroc zistil, že ich predaj zahŕňa aj oblasti s veľkým podielom katolícky orientovanej populácie.

Tí sa, ako dobre vieme, v piatok často zdržiavajú mäsitých jedál. Takže Kroc prišiel s bezmäsitým cheeseburgerom, ktorý, ako sám dúfal, predaj výrazne oživí. A o čo konkrétne išlo?

K zákazníkom sa dostal burger s ananásom a so syrom. „Viac k tomu ani netreba dodať,“ uvádza portál Insider aj Reader´s Digest. McDonald´s novinku kvôli neúspechu nahradil inou bezmäsitou alternatívou Filet-O-Fish. Tá sa ujala.

Hula Burger
Zdroj: Wikimedia/Alexboz97

Reklama

Super veľké – čokoľvek

Išlo o zväčšené porcie známych jedál, od nápojov, burgerov, po hranolky. Novinka bola zavedená v roku 1993. Boom nastal, keď v roku 2004 filmár Morgan Spurlock zverejnil svoj dokument Super Size Me, v ktorom na sebe otestoval vplyv tejto položky na telo.

Neskôr spoločnosť McDonald´s odstránila produkt z ponuky a rozhodla sa ísť aj cestou zdravších jedál v rámci menu.

Super veľké – čokoľvek
Zdroj: Reprofoto, YouTube/SourceFed

McDLT

McDLT zaviedli v osemdesiatych rokoch minulého storočia, v tomto prípade však so samotným jedlom zásadný problém nebol. Išlo v zložení o takmer klasický burger s hlávkovým šalátom, paradajkami, syrom a oblohou s nám známou žemľou.

To, čo mnohým prekážalo, bolo balenie. McDLT bol podávaný v balení, ktoré bolo vyrobené z polystyrénu s dvoma oddelenými priečinkami. V jednom bol šalát, paradajky a zelenina, ale mäso a žemľa boli v druhej. Zámerom bolo udržať teplé a chladné zložky oddelené až do okamihu konzumácie.

Ale ani to nebolo príčinou pádu DLT. V deväťdesiatych rokoch začali ekologickí aktivisti kritizovať spoločnosť McDonald's za nadbytočné používanie polystyrénu a výrobok bol stiahnutý z predaja.

McDLT
Zdroj: Reprofoto/Facebook/ Burger Museum by Burger Beast

Reklama

McAfrika

Predstavenie sendviča "McAfrika" by bolo za každých okolností chybou. O to viac v roku 2002, keď prosperujúca spoločnosť ako McDonald's začala s predajom tohto sendviču.

V Nórsku sa zdvihla vlna kritiky, lebo mnoho krajín južnej Afriky vtedy zažívalo obdobie masívneho hladomoru. Reakcia verejnosti spôsobila, že McDonald's sa ospravedlnil a novinku stiahol.

McAfrika

Arch Deluxe

Arch Deluxe bol ďalší sendvič, ktorý bol určite chutný, ale fiasku a zlyhaniu vďačí bizarnej marketingovej kampani. S týmto sendvičom – konkrétne burgerom so syrom, slaninou a žemľou zo zemiakovej múky – v McDonald's dúfali, že v deväťdesiatych rokoch rozšíria základňu svojich zákazníkov.

V tom období však bola spoločnosť známa ako sieť reštaurácii, ktorá je naklonená najmä deťom, preto verili, že s touto novinkou ich budú brať vážne aj dospelí. Novinku nazvali "burger s pestrou chuťou" a v reklamách vystupoval Ronald McDonald, známy klaun a maskot spoločnosti, ako sa venuje "sofistikovaným" športom ako golf.

Akoby to nestačilo, k zvláštnemu zameraniu reklamy sa pridala aj scéna, keď sa v reštaurácii stretnú dve deti a to, ktoré má pôsobiť detinsky a "nedospelo" si znechutene začne z burgra vyberať prísady, až kým mu neostane len žemľa a mäso...

Prečo sa zamestnanci marketingu domnievali, že by práve toto pritiahlo dospelých, zostáva mnohým dodnes nepochopiteľné.

Arch Deluxe
Zdroj: Reprofoto/Reklama na YouTube 1996/ retronewfoundland

Reklama

McHotDog

Ray Kroc, muž, ktorý premenil McDonald's na úspešnú obriu sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia, bol známy ako odporca nápadu predávať hot dogy. Preto ich v McDonald's ako súčasť menu zakázal.

To však spoločnosť neodradilo a v deväťdesiatych rokoch, po jeho smrti, zavádza výrobok s názvom McHotDog. Zakladateľ však zjavne mal pravdu, pretože táto položka sa nikdy u zákazníkov neuchytila. Ľudia uprednostnili klasiku. Burger.

McHotDog
Zdroj: Reprofoto/Reklama na YouTube/Dez Bucksey

McGratin Croquette

Veľa z týchto neúspešných položiek je bizarných, určite však môžeme povedať, že v ich čele stojí McGratin Croquette. Predstavený bol predovšetkým pre japonský trh.

Sendvič bol kombináciou makarónov, zemiakovej kaše a kreviet, ktorých spojením vznikli krokety. Vyprážaná kroketa v sendviči bola doplnená oblohou z kapusty. Nikoho neprekvapilo, že sa novinka neujala, a to aj vďaka svojej zvláštnej chuti.

McGratin Croquette
Zdroj: Screenshot/YouTube/Ultra OZU

McSpaghetti

Koncom osemdesiatych a začiatkom deväťdesiatych rokov sa spoločnosť pokúšala zahrnúť do svojho menu aj produkty z cestovín. Najznámejšími boli McSpaghetti, skúšali to aj so zapojením fettuccini Alfredo či s lasagnami.

Mnohí tvrdili, že ide o snahu konkurovať podnikateľom, ktorí produkovali najmä jedlá založené na talianskej kuchyni. Tými vtedy boli Domino a Pizza Hut. Ako sa však neskôr ukázalo, spotrebitelia nemali záujem v McDonald's konzumovať špagety.

McSpaghetti
Zdroj: Screenshot/Twitter/McSpaghetti

McLean Deluxe

Buďme úprimní - McDonald's nie je primárne miesto, kam si zájdete na zdravé jedlo s nízkym obsahom kalórií. Toto vedomie však tvorcov novinky McLean Deluxe nezastavilo a v roku 1991 už bol burger propagovaný ako produkt, ktorý je „z 91 percent bez obsahu tuku". Burger nechutil veľmi lákavo a ako náhradu za tuk v mäsovej zložke zvolili výrobcovia vodu a morské riasy. Neujal sa.

McLean Deluxe
Zdroj: Flickr

Onion Nuggets (Cibuľové nugety)

Ak si myslíte, že ide o šialenú variáciu obľúbených McNuggets, ste na omyle. Onion Nuggets vlastne debutovali pred McNuggets. Predvoj naopak úspešnej položky bol predstavený v sedemdesiatych rokoch minulého storočia a išlo a cibuľu, ktorá sa po obalení a vypražení podávala s omáčkou.

Onion Nuggets (Cibuľové nugety)
Zdroj: Flickr

McLobster

McDonald's s ním vyšiel v roku 1993. McLobster bol zmesou mäsa z homára a šalátu, dopĺňala ho homárová omáčka. Stávalo sa však, že burger obsahoval vyšší podiel hlávkového šalátu na úkor samotného mäsa, z toho dôvodu mnohí neboli ochotní zaplatiť za túto novinku 5,99 dolárov (v prepočte 5,27 eura).

Na počudovanie však McLobster nezanikol a stále je k dispozícii v Kanade a niektorých častiach Nového Anglicka, ktorý je regiónom USA.

McLobster
Zdroj: Flickr

Odkazy

  • Predplatné
  • Práca u nás
  • HNClub
  • HNkonferencie
  • Inzercia
  • Online inzercia
  • AIM monitor
  • Kontakt
  • GDPR
  • Štatúty súťaží
  • Newsletter
#

Sociálne siete

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • YouTube
  • HN v AppStore
  • SMS predplatné

Stiahnite si appku

Available on the App Store
Get it on Google Play

MAFRA Slovakia a.s. | Nobelova 34 | 836 05 Bratislava 3 (mapa)

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a dát je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

MAFRA Slovakia, a.s. je členom skupiny AGROFERT