Gerrit Marx – šéf spoločnosti Iveco vyrábajúcej nákladné autá –považuje nariadenie o emisiách vozidiel Euro 7 za hlúpe. Varoval, že tlak na presadenie drahých elektrických vozidiel nepovedie k hromadnému odklonu od existujúcich spaľovacích vozidiel, ako EÚ dúfa, ale mohol by mať opačný účinok a nútiť vodičovdržať sa ďalej starších, viac znečisťujúcich osobných a nákladných automobilov. FOTO: Reuters
StoryEditor

Batériové šialenstvo nákladnú dopravu výrazne predraží. Hrozí kubánsky efekt

Zatiaľ čo naftové nákladné vozidlá budú podľa názoru ľudí z praxe na diaľkových trasách vymierať oveľa pomalšie, než predpokladajú bruselské plány, v doručovacej prevádzke je podľa nich situácia iná.

Za „úplnú hlúposť“ považuje generálny riaditeľ výroku nákladných áut a autobusov Iveco Gerrit Marx nariadenie o emisiách vozidiel Euro 7. Špeditéri navyše varujú, že plánovaný prechod na elektrickú trakciu je aktuálne za rozumných nákladov nerealizovateľný.

Norma má od roku 2025 sprísniť emisné limity znečisťujúcich látok vrátane oxidov dusíka a oxidu uhoľnatého pre vozidlá v . Gerrit Marx však namieta, že nariadenie – ako je v súčasnosti navrhnuté – vyžaduje zníženie emisií oxidu dusíka a pevných častíc tak, že je to technicky neuskutočniteľné. Úsilie na dosiahnutie tohto cieľa bude podľa neho obrovské a nebude mať návratnosť.

VIDEO: Martin Hrdlička: Norma Euro 7 je momentálne nesplniteľná

Marx, ktorý je aktuálne najhlasnejším kritikom novo schvaľovaných európskych opatrení týkajúcich sa autopriemyslu, varoval, že tlak na presadenie drahých elektrických vozidiel a rovnako drahých e-palív nepovedie k hromadnému odklonu od existujúcich spaľovacích vozidiel, ako EÚ dúfa, ale mohol by mať opačný účinok a nútiť vodičov a prevádzkovateľov vozových parkov držať sa ďalej starších, viac znečisťujúcich osobných a nákladných automobilov. „Premeníme Európu na Kubu, kde na cestách uvidíte staré autá,“ povedal Marx pre Bloomberg s tým, že obyčajní ľudia si nové alternatívy nebudú môcť dovoliť.

Šéf Iveca tiež hovorí, že prechod na e-palivá nepomôže svetu odstaviť fosílne palivá dodávané z Blízkeho východu. „Hádajte, kto sa chce stať jednotkou vo výrobe e-palív – Saudská Arábia,“ povedal Bloombergu. „Len nahrádzame jeden zdroj druhým, ale z rovnakého regiónu.“

image

Ústupok v zákaze spaľovacích áut od roku 2035. Nemecko podpísalo bianko šek

Bruselské hanobenie automobilového priemyslu

Krajiny EÚ a zákonodarcovia ma...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-04-06 13:30:00 - Feat.: 0 - Title: Má cez váš pozemok prechádzať cesta? Štát musí vašu pôdu odkúpiť 02 - Modified: 2023-04-10 09:00:00 - Feat.: 0 - Title: Povinné zmluvné poistenie je naozaj povinné. Ak ho nemáte, hrozí vám pokuta 03 - Modified: 2023-04-05 08:14:06 - Feat.: 1 - Title: Profitoval aj Trabelssie. Boj proti Blanárovým zmluvám dostal Jurinovú do úzkych, župe hrozí mastná pokuta 04 - Modified: 2023-04-05 06:21:46 - Feat.: 0 - Title: Veľkonočný nákup 2023: 10 vajec za vyše tri eurá, šunka za 10,50. Toľko si tento rok priplatíte (+tabuľka)
01 - Modified: 2024-05-03 08:13:43 - Feat.: - Title: Rozšírenie Únie bude iné ako to spred 20 rokov, tvrdí Šefčovič. Proces bol jednoduchší 02 - Modified: 2024-05-02 21:02:04 - Feat.: - Title: Počas 20 rokov v Únii bolo Rakúsko jedným z kľúčových partnerov Slovenska 03 - Modified: 2024-05-02 16:22:33 - Feat.: - Title: Brusel je hrozbou pre demokraciu v Európe, tvrdí poľský expremiér Morawiecki 04 - Modified: 2024-05-02 14:00:43 - Feat.: - Title: Fico tvrdo kritizoval politiku Bruselu: Európska únia je bezradná, zo samitov sú vojnové kabinety 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. máj 2024 16:33