StoryEditor

Robte to, čo milujete a zabudnite na zľavy

22.03.2012, 18:15
Vášeň, človečina a emócie sú najlepším mixom na budovanie úspešnej značky.

"Som presvedčený, že ak chcete robiť niečo, čo má byť úspešné, musíte byť tomu oddaný. Ani Steve Jobs by nikdy nedosiahol taký úspech, keby používal iné počítače ako tie od Applu,“ hovorí spolumajiteľ internetového kníhkupectva Martinus.sk Michal Meško počas včerajšej konferencie Marketing a komunikácia 2012 vydavateľstva Ecopress.

Život v obyčajnom svete
Napriek tomu, že predávajú knihy, žijú v tom istom svete ako milióny Slovákov. A podľa toho sa aj správajú. „Keď sme na majstrovstvách sveta vo futbale porazili Talianov, okamžite sme dali zľavu na naše knihy o Taliansku,“ vysvetľuje Meško prístup Martinusu k zákazníkom. Po prehre s Dánskom, naopak, stiahli Andersenove rozprávky z ponuky.
Podľa spolumajiteľa kníhkupectva Martinus.sk je práve vhodné namiešanie mixu dostatočnej vášne, človečiny a schopnosť vyvolávať údiv zákazníkov tým najlepším receptom, ako vybudovať úspešnú značku.

 

Všetko o HNkonferenciách nájdete tu

Ľudia vás musia milovať
Pri rozširovaní povedomia o vašej značke musíte svojim zákazníkom ponúknuť vášeň. „Zľavy sú drahé, ale ak vás budú ľudia milovať, zarobíte viac. Musíte im preto pri komunikácii ponúknuť niečo, čím sa zabavia a k čomu si vytvoria vzťah,“ pripomenul kreatívny riaditeľ Zaraguza digital Michal Pastier. Vždy sa nájde na trhu firma alebo značka, ktorá ponúkne rovnaký produkt ako máte vy, lacnejšie. „A vtedy môžete nasadiť svoju silnú zbraň. Ak vás vaši zákazníci majú radi a majú k vašej značke vybudovaný vzťah, neopustia vás,“ je presvedčený kreatívny šéf Zaraguza digital.

Naopak, zľavy sú pre mnohé značky podľa Pastiera cestou vedúcou do záhuby. Je logické, že ich nasadzujú nováčikovia na trhu. „Človečinou musia byť presiaknuté aj reklamné kampane firiem. Nikto nebude ďalej šíriť slogany, ktoré propagujú firmu, bez toho, aby mal z nich pôžitok. Ak ponúknete užívateľom emóciu, s ktorou sa stotožnia, budú cez virálnu kampaň posielať vaše reklamné posolstvo s pôžitkom ďalej,“ pripomína Michal Pastier.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
11. máj 2024 15:41