StoryEditor

V drogériách míňame miliardy

30.10.2007, 23:00
Výrobcovia drogérie ťažia z rastu kúpyschopnosti. Slováci totiž kupujú čoraz viac drogériového tovaru a medzi množstvom značiek v regáloch čoraz častejšie siahajú po drahšej biokozmetike.

Európske koncerny pôsobiace na Slovensku preto pristupujú k rozširovaniu svojich obchodných sietí. S medziročným nárastom firiem sa drogéria u nás stáva miliardovým podnikom.
Sortiment výrobkov v oblasti kozmetiky, čistiacich prostriedkov a wellness vykázal napríklad spoločnosti dm drogerie markt obrat takmer dve miliardy korún. S podobným odhadmi prichádzajú aj iní hráči na našom trhu s drogériovým tovarom. Spoločnosť Henkel Slovensko, ktorá je stopercentnou dcérou a distributérom spoločnosti Henkel Central Eastern Europe, v rovnakom období dosiahla na našom trhu obrat dva a pol miliardy korún.
Tohtoročným ťahúňom je podľa viacerých firiem prírodná kozmetika. Boj o zákazníka firmy stavajú na širokom sortimente, keďže záujem je najmä o pravú prírodnú kozmetiku a jej získavanie v doterajšej ponuke nebolo najľahšie. Podľa spoločnosti Unilever to už dlhodobejšie súvisí so stúpajúcou životnou úrovňou Slovákov, ktorí si môžu dovoliť kupovať kvalitnejšie výrobky.
Súčasný dopyt po nich totiž rovnako pomohol vrátiť sa Unileveru k rastovému hospodáreniu. Spoločnosť vlani nadobudla obrat 1,7 miliardy korún, čo oproti predvlaňajšku predstavuje nárast takmer o tri percentá. Zisk firmy tak vzrástol na viac ako 98 miliónov korún.
Rozmach drogériového tovaru a obzvlášť prírodnej kozmetiky tak u nás dokonca preniesol do bežných obchodov aj výrobky z pultov lekární. Nové produkty podľa konateľa dm drogerie marktu Martina Podhradského pritiahli v tomto roku o pätinu viac zákazníkov.
"Dôkazom záujmu je aj počet pobočiek, ktoré sa kontinuálne u nás rozrastajú, ale aj investovanie do modernizácie, rozšírenia a vybavenia centrálnych skladov či pokladničných systémov," dodáva. Ku koncu minulého mesiaca tak spoločnosť sieť dm drogerie markt mala na našom území 64 pobočiek, čo je o sedem viac ako vlani.
Najlepšou kombináciou sa pre Slovákov stáva nakupovanie biokozmetiky vo veľkých nákupných centrách. Tvrdí to aj slovenská prieskumná spoločnosť GfK, podľa ktorej je až 93 predajní zastúpených práve v nákupných centrách. "Najviac zastúpené sú značky Fann, dm, Marrionaud Parfumeries či Dr. Og," vysvetľuje Peter Sitanyi z GfK.
Alexandra Draková zo spoločnosti Henkel Slovensko rovnako potvrdzuje trend najmä väčších miest nakupovať drogériu v hypermarketoch. "Evidentné je to predovšetkým v posledných rokoch, keď sa ťažisko nákupov presunulo práve do hypermarketov."
Dodáva, že naďalej spoločnosť zaznamenáva kontinuálny rast celého trhu pracích práškov. "Za posledný rok ide približne o 7-percentný rast, keďže obzvlášť obľúbenou je kategória špeciálnych pracích práškov," tvrdí Draková. Klasické pracie prášky sú však podľa nej naďalej preferovanejšie ako gély či špeciálne granulované prášky.
Spolu s maloobchodným predajom rastie aj počet zamestnancov drogériových koncernov. Unilever nateraz zamestnáva 166 ľudí, o šesť ľudí menej aj Henkel. Rozvoj pobočkovej siete sa prejavil najvýraznejšie vo firme dm drogerie markt, ktorá v minulom roku zvýšila počet svojich ľudí o 53 na 514 zamestnancov. To je podľa spoločnosti takmer o 12 percent viac.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. máj 2024 04:31