TikTok je sociálna sieť patriaca pod čínsku spoločnosť ByteDance, ktorá sa so svojím revolučným formátom dokázala vypracovať na konkurenta sociálnych sietí Facebook a Instagram od Zuckerbergovej firmy Meta. TikToku sa jasne darí: napríklad tento rok počet užívateľov narástol o 11,6 percenta, čo je dvojnásobok v porovnaní so Snapchatom alebo Instagramom.
Úspešný formát scrollovateľných krátkych videí, s ktorými prišiel TikTok, „okopírovali“ Youtube s formátom Shorts a Instagram pod názvom Reels. Dôvodom je návykovosť krátkych videí, pozeraním ktorých dokážu používatelia stráviť niekoľko hodín denne. Otázka znie, kto sieť TikTok prevezme, keďže aktuálne čelí výraznému tlaku západného sveta kvôli (ne)ochrane dát.
TikTok nebol prvý s krátkymi videami
Možno nie každý vie, že krátke videá nie sú vynálezom TikToku. Tie zažili boom na platforme Vine, ktorá vznikla v roku 2012. Tvorcovia tejto siete prišli s časovým obmedzením dĺžky videí len na šesť sekúnd, čo pre tvorcov obsahu znamenalo výzvu a z platformy urobilo obľúbené miesto používateľov po celom svete. Zanikla však v roku 2017 kvôli tvrdej konkurencii zo strany Instagramu a Snapchatu, ktorí jej odlákali veľkú časť fanúšikovskej základne. Okrem toho Vine čelila problémom s monetizáciou platformy, neregulovaným obsahom a zmenou vedenia po prevzatí Twitt...
Zostáva vám 85% na dočítanie.