StoryEditor

Do kauzy „hornina z Višňového“ vstupuje známy podnikateľ. S diaľničiarmi k dohode naďalej nedošlo

09.04.2024, 18:15
  • Vlani podpísali diaľničiari zmluvu na nájom pozemkov, na ktorých je uložená hornina z tunela Višňové.
  • Dodnes súkromníkovi zaplatili takmer 800-tisíc eur. Zatiaľ nevedia, dokedy tu kameň budú ešte skladovať. 
  • Pozemok však medzičasom zmenil svojho vlastníka a do hry vstupuje aj podnikateľ Víťazoslav Moric.

Náš najdlhší tunel Višňové sa prerazil pred takmer šiestimi rokmi. Rúbanina, ktorá išla z tunela von, sa uskladnila na viacerých miestach. Hodnotný kameň, ktorý by mohol ísť pod diaľnicu, ale aj na iné stavby, vtedy zvážali Taliani na pozemok Prefy v Sučanoch. 

image

Nahromadená hornina máta diaľničiarov. Kopec pri tuneli Višňové má nahradiť megaprojekt za 100 miliónov

Kopec len niekoľko desiatok metrov od väznice pre mladistvých tu stojí dodnes, štát platí súkromníkovi za prenájom a stále sa nedohodli, čo bude s materiálom ďalej. To však nie je všetko. Kým donedávna sa kopa nachádzala na pozemkoch firmy Prefa Property, dnes už má nového vlastníka. Patrí firme Priemyselný Park Martin 2, ktorej vlastníkom je okrem šéfa Prefy Jozefa Kubinca aj známy podnikateľ z kruhov Slovenskej národnej strany Víťazoslav Moric. 

Priemyselný park

K zmene vlastníckych vzťahov k pozemkov došlo v katastri v marci. Nová firma vznikla v januári tohto roka. Jej 50-percentným vlastníkom je eseročka Register, ktorej vlastníkom je Víťazoslav Moric mladší, syn prvého šéfa Slovenskej národnej strany a poslanca Víťazoslava Morica staršieho. Biznismen je v regióne známy, rodina Moricovcov stála za privatizáciou opravovne vlakov ŽOS Vrútky.

Na to, či takáto zmena bude mať vplyv aj na osud horniny, sme sa pýtali štátnej akciovky, ktorá podpísala zmluvu o prenájme pozemkov v minulom roku. 

„Problematika je naďalej v riešení a budeme včas informovať o posunoch vo veci,“ odkazuje odbor komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti. Na základe nájomnej zmluvy zatiaľ štát vyplatil súkromníkovi necelých 792-tisíc eur. Aj firma potvrdila, že k podpisu ďalšej zmluvy okrem tej nájomnej z minuléh...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-02 17:40:00 - Feat.: 1 - Title: Cesta pod Strečnom je nebezpečná a pre padajúce skaly hltá milióny. Odbremení ju až tunel Višňové 02 - Modified: 2024-03-15 13:36:46 - Feat.: 1 - Title: Posledný kus diaľnice z Bratislavy do Košíc dostal výnimku. No medzi Turanmi a Hubovou sa črtá odškodnenie 03 - Modified: 2024-03-08 06:38:55 - Feat.: 1 - Title: Ani Višňové, ani Ružomberok. HN prinášajú rebríček diaľnic, ktoré počas výstavby zdraželi najviac
01 - Modified: 2024-04-25 05:18:59 - Feat.: - Title: Namiesto dvoch tunelov štyri? Explózie pri Branisku by mohli ohroziť premávku, diaľničiari skúmajú možnosti 02 - Modified: 2024-04-19 12:29:02 - Feat.: - Title: Višňové chce Ráž otvoriť skôr, bude to však niečo stáť. V hre je spustenie tunela ako jednosmerky 03 - Modified: 2024-04-17 14:21:24 - Feat.: - Title: Veľká prasklina ohrozuje termíny na Višňovom. Ráž pripúšťa scenár, že sa spustí dočasne len jedna rúra 04 - Modified: 2024-04-02 17:40:00 - Feat.: - Title: Cesta pod Strečnom je nebezpečná a pre padajúce skaly hltá milióny. Odbremení ju až tunel Višňové 05 - Modified: 2024-03-08 06:38:55 - Feat.: - Title: Ani Višňové, ani Ružomberok. HN prinášajú rebríček diaľnic, ktoré počas výstavby zdraželi najviac
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
30. apríl 2024 13:23