StoryEditor

Danko reaguje na kritiku od Jančuru: Vybral si len ziskové hrozienka. Slovensko nepotrebuje špekulantov

05.01.2017, 11:23
Autor:
lmlm
Jančura obvinil šéfa SNS, že dôvodom odchodu RegioJetu k 31. januáru z trasy Bratislava - Košice je politické rozhodnutie a nátlak Andreja Danka.

Strana SNS reagovala kritiku českého dopravcu RegioJetu, ktorý obviňuje Andreja Danka z toho, že kvôli nemu odchádza spoločnosť podnikateľa Radima Jančuru z trasy Bratislava - Košice.

"RegioJet si vybral iba ziskové hrozienka"

Jančura obvinil šéfa SNS, že dôvodom odchodu k 31. januáru je politické rozhodnutie a nátlak Andreja Danka.

Rozhodnutím stiahnuť štáte IC vlaky z tejto trasy, ktoré prišlo v minulosti, dostal súkromník k dispozícii absolútny monopol. Vybral si iba ziskové hrozienka. Slovensko nepotrebuje takýchto špekulatívnych podnikateľov, ktorí to, čo nie je až tak lukratívne nechajú na štát a vyberú si vopred iba istý zisk a profit,“ píše sa v reakcii predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorú uverejnil na stránke sns.sk.

Danko sa ostro ohradil voči vyjadreniu, že jeho strana vyzvala Regiojet, aby opustil Slovensko.

Je to rozhodnutie samotnej spoločnosti, nie Slovenskej vlády, nie Slovenskej republiky a už vôbec nie moje.“

Andrej Danko tesne pred voľbami na diskusnom fóre Hospodárskych novín vyhlásil, že neznáša žlté vlaky.

Slovenská národná strana sa nemôže a ani sa nebude prizerať na rozklad a demolovanie posledných štátnych činností. Práve naopak, to, čo na Slovensku máme si musíme chrániť,“ píše Danko v reakcii. 

Odkaz pre Jančuru

Jančura kritizuje najmä fakt, že jeho spoločnosť nemá dotované vlaky tak, ako je tomu v prípade štátnych IC vlakov.

Napriek tomu, že ministrom dopravy je nominant Most-Híd Arpád Érsek, tak je to podľa Jančuru práve Danko, ktorý riadi ministerstvo.

Dotácie dáva ako hlavnú podmienku toho, aby Regiojet z tejto trasy k 31. januáru napokon neodišiel.

Danko na toto Jančurove vyjadrenie reaguje tý, že ak český dopravca kritizuje podporu "našich vlastných vlakov," má ukázať jediného slovenského prepravcu, ktorý má v Česku také podmienky a monopol na prioritnej trase medzi dvoma najväčšími mestami v štáte, ako mal práve RegioJet.“

Danko ďalej dodáva, že štátne IC vlaky len vytvŕajú konkurenciu a teda zdravé konkurenčné prostredie.

01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:32:45 - Feat.: - Title: Slováci chcú poslať Machalu na obežnú dráhu. Vytvorili zbierku, aby sa na vlastné oči presvedčil, že Zem je guľatá + memečka 03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 04 - Modified: 2024-04-30 13:36:46 - Feat.: - Title: SNS a Hlas sa dostali do sporu. Ešte ráno som bol v tom, že panuje dohoda, ale zdá sa, že nie, tvrdí Michelko 05 - Modified: 2024-05-02 11:46:17 - Feat.: - Title: Sudca Šamko: Konanie Mazáka je výsmechom. Harabinove kauzy sú stariny, jedna vec ho však diskvalifikuje
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 03:06