Prémiové vlaky patria k luxusu na železniciach. Kto ich zaplatí, sa nevie.
Štát vracia na trať do Košíc IC vlaky v takej forme, na akú sme boli zvyknutí. Bez dotácií a na komerčné riziko, potvrdil pre HN zdroj z blízkosti železníc. Štátny dopravca totiž tvrdí, že v prémiovom produkte vidí potenciál.
Problémom však stále zostáva stratovosť IC vlakov. Práve tá bola oficiálnym dôvodom, prečo ich po tlaku RegioJetu v januári tohto roka exminister dopravy Ján Počiatek zrušil. Teraz sa majú vrátiť, no odborníci sa obávajú, že sa nič nezmení a železnice zahrnú stratu, ktorú vytvoria, do celkových hospodárskych výsledkov podniku. Stratu im potom nakoniec vyplatí štát, čo hnevá súkromného dopravc...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
04 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy
05 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár)