Začínala pri akvizíciách, dnes rieši programové stratégie všetkých staníc z rodiny Markíza. Aké to je v mladom veku uspieť v televíznej brandži? A čo očakáva od budúcej sezóny či tých ďalších? Má po úspechu Hornej Dolnej chuť na ďalší komediálny seriál? V rozhovore pre Stratégie odpovedá programová riaditeľka skupiny MarkízaSilvia Majeská.
S: Keď ste začali šéfovať televízii Doma, mali ste 24 rokov. A teraz riadite program celej skupiny Markíza. Máte tipy, inšpirácie pre mladých ľudí? Čomu vďačíte za svoj úspech vy?
Myslím si, že všetko je o tvrdej práci a pokore. Nikdy mi neprekážala žiadna robota navyše, všetko som brala ako príležitosť naučiť sa niečo nové. Vždy som sa snažila učiť od skúsenejších kolegov a inšpirovať sa ich prácou. Robím veci na 100 percent, za svojou prácou si stojím a som maximálne zapojená do všetkých oblastí, ktoré zastrešujem. Možno práve to pokladali moji nadriadení za vhodné pre moju súčasnú pozíciu. Tá zahŕňa široké spektrum povinností: človek sa musí vedieť nielen orientovať, ale aj flexibilne prechádzať z témy na tému. Riešim od denného vysielania až po dlhodobé plánovanie, nastavujem stratégiu programovej štruktúry, nákup programov, dabing, zastrešujem celú kreatívu – kampane, upútavky, grafiku – a komunikujem so všetkými ďalšími zložkami televízie od výroby, marketingu, PR cez spravodajstvo až po reklamu... Ľudia, ktorí pracujú na programe, musia byť flexibilní, pohotoví a ochotní každý deň sa prispôsobiť číslam sledovanosti a situácii na trhu. Televízia nefunguje systémom „spravím to zajtra“ alebo „dnes na to nemám náladu“. Človek musí byť svojej práci oddaný, musí ju mať rád, inak sa to nedá robiť. Televízia je vo veľkej miere o tímovej práci a ja mám to šťastie, že robím so skvelými ľuďmi....
Zostáva vám 85% na dočítanie.