V Bratislave sa dnes začína zasadnutie Generálnej rady a Výkonného výboru Svetovej komorovej federácie. Po prvýkrát v histórii sa tak udeje v regióne strednej a východnej Európy. HN sú mediálnym partnerom podujatia.
V Bratislave dnes zasadá Generálna rada Svetovej komorovej federácie. Budete sa na zasadnutí venovať aj aktuálnej téme, ktorá hýbe svetom, kauze Volkswagen? Aké budú podľa vás jej dôsledky na globálnu ekonomiku alebo európsky biznis s autami?
Určite nie, lebo ide o tak novú tému, ku ktorej chýbajú analýzy a napokon sa ukazuje, že to zrejme nie je len problém VW, ale aj ďalších automobiliek. Iste, je tu otázka, či nastavené kvóty sú reálne z technického a ekonomického hľadiska, a keďže predpokladám, že skutočne ide nielen o problém VW, ale automobilového priemyslu ako celku, táto téma sa stane predmetom diskusie v rámci Medzinárodnej obchodnej komory v oblasti našich aktivít životné prostredie a udržateľný rozvoj.
Vzhľadom na to, že Nemecko je naším kľúčovým obchodným partnerom a automobilový priemysel zase naším kľúčovým odvetvím – aké budú dosahy na našu ekonomiku? Trúfate si to už teraz odhadnúť?
My na Slovensku si musíme uvedomiť, že žiadny zahraničný investor neovplyvnil našu ekonomiku tak pozitívne ako Volkswagen. Prišiel ako prvý z veľkých v časoch, keď Slovensko ne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.