StoryEditor

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

13.10.2020, 00:00
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-24 10:42:15 - Feat.: - Title: Od soboty budú opäť premávať vlaky v úseku Prešov-Šarišské Lúky-Bardejov 02 - Modified: 2024-05-24 08:32:44 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Už by sa ministri mohli začať pozerať dopredu 03 - Modified: 2024-05-23 12:08:58 - Feat.: - Title: Staré eurofondy sme stopercentne vyčerpali, vyhlásil Raši. Kritiku si vyslúžili minulé vlády 04 - Modified: 2024-05-23 08:37:11 - Feat.: - Title: Všetky míľniky v rámci štvrtej žiadosti o platbu sú splnené, vyhlásil Kmec. Piatu chcú predložiť do konca roka 05 - Modified: 2024-05-24 08:55:48 - Feat.: - Title: Vlaky na kľúčových tratiach budú modernejšie. V hre sú aj nové spoje do Rakúska a ďalších krajín
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. máj 2024 06:46