StoryEditor

Cez internet takmer nenakupujeme

08.08.2005, 00:00
Autor:
TASRTASR
Až 95 percent obyvateľov Slovenska nemá vôbec žiadnu osobnú skúsenosť s nakupovaním cez internet. Viac ako raz využilo internet na nákup tovarov a služieb len 3,1 percenta Slovákov. Aspoň raz nakupovalo cez internet päť percent oslovených.
Až 95 percent obyvateľov Slovenska nemá vôbec žiadnu osobnú skúsenosť s nakupovaním cez internet. Viac ako raz využilo internet na nákup tovarov a služieb len 3,1 percenta Slovákov. Aspoň raz nakupovalo cez internet päť percent oslovených. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa v júni zapojilo tisíc respondentov.
Slováci nakupujú touto formou prevažne nové veci. Približne pätina oslovených nakupuje okrem nových aj použité veci.
Najčastejším predmetom nákupu cez internet sú rôzne veci pre potešenie. Okrem toho Slováci nakupujú cez internet oblečenie, elektroniku, ojazdené autá a ďalšie tovary a služby.
V Nemecku využíva nákup cez internet takmer polovica obyvateľov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v januári a vo februári tohto roku zrealizovala spoločnosť Enigma GfK. Aktuálne tak nakupuje cez internet viac ako 25 miliónov Nemcov, čo je 46 percent celej populácie vo veku od 14 do 69 rokov.
K faktorom, ktoré podporujú fenomén nakupovania cez internet vo vyspelých krajinách, patrí dynamický životný štýl obyvateľov, vysoká internetizácia a dostatočne vyspelý virtuálny trh tovarov a služieb.

Nakupovanie cez internet
Iba raz 2,30%
Niekoľko krát 2,50%
Často 0,60%
Nikdy 94,70%
Zdroj: GFK, TASR
Čo nakupujeme cez internet
Dovolenky, zájazdy 6
Športové doplnky 6
Zábava 6
Bytové doplnky 6
Ojazdené autá 9
Elektronika 10
Oblečenie 23
Veci pre potešenie 34
Zdroj: GFK, TASR
01 - Modified: 2003-01-20 08:53:58 - Feat.: 0 - Title: Prestali platiť kvóty na čínsku obuv
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 17:58