StoryEditor

Drahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci

19.10.2021, 00:00
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.

Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.

Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-01 14:09:00 - Feat.: - Title: Priemerná mesačná mzda v potravinárstve vzrástla. Vlani stúpla na 1 372 eur 02 - Modified: 2024-04-30 18:38:26 - Feat.: - Title: Údaje o inflácii posilňujú dôveru v redukciu úrokov začiatkom júna, hlási predstaviteľ ECB Villeroy 03 - Modified: 2024-04-30 07:26:24 - Feat.: - Title: Spomaľovanie inflácie brzdia v súčasnosti najmä ceny služieb. Náklady prenášajú do cien, tvrdia analytici NBS 04 - Modified: 2024-04-30 18:00:00 - Feat.: - Title: Centrálne banky majú problém, keď sa svet mení 05 - Modified: 2024-04-29 11:00:00 - Feat.: - Title: Luxusné klenotníctvo omylom predalo náušnice s 99 percentnou zľavou. Zamestnanec zabudol pripísať nuly
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. máj 2024 16:19