Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.04.2021, 08:49

Materiály z húb a tepláky. Ako pandémia poznačila módny biznis?

  • Veľké módne domy stoja na utrácaní spokojných, zdravých, a predovšetkým majetných zákazníkov.
  • Všeobecne sa dá povedať, že internetové obchody už nie sú pre luxusné módne domy voľbou, ale nutnosťou.
  • Ako sa im však darí v období pandémie, kedy sa väčšina ľudí vzdáva pôžitkov a odopiera si drahé nákupy?
  • A ako sa firmám ako Louis Vuitton, Dior či Prada podarilo preorientovať sa na menej luxusný sortiment, ktorý je dnes obzvlášť žiadaný?
Materiály z húb a tepláky. Ako pandémia poznačila módny biznis?
Zdroj: Reuters

Zamknuté dvere, stiahnuté rolety a vo výkladoch holé figuríny. Luxusné butiky už niekoľko mesiacov zívajú prázdnotou a týka sa to centier po celom svete. Spomínané obchody sa často nachádzajú na dobrých adresách, za ktoré sa platia astronomické nájmy.

Vplyvom pandémie, ale aj lockdownu, muselo mnoho nájomcov predajne opustiť. A aj keby boli otvorené, zákazníci by ich naplnili len ťažko.

Internetové predaje sú nutnosťou

S rozmachom práce z domu sa do centier miest vydáva čoraz menej ľudí, o turistoch nehovoriac. Obrázok opustených miest má ešte hlbší dosah, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Napríklad magazín Forbes v decembri varoval pred hroziacou humanitárnou krízou v Bangladéši, ktorá by mohla byť následkom zrušenia objednávok oblečenia v hodnote takmer troch miliárd dolárov západnými značkami.

Nákupy oblečenia počas uplynulého roka väčšinou prudko poklesli, a tie zostávajúce sa vo veľkom presunuli do kyberpriestoru. To je výrazná zmena, pretože príjmy odevného priemyslu sú tradične založené na návštevách kamenných predajní. Až do vypuknutia pandémie sa v nich uskutočňovalo 80 percent všetkých nákupov oblečenia.

Niektoré značky však na tom dokázali zarobiť, lebo ešte pred pandémiou stavili na posilnenie internetových platforiem. Žiarivým príkladom je

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk