Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.10.2020, 00:00

Fatálny dopad koronavírusu: Známi návrhári exkluzívne prehovorili o pozadí módneho biznisu na Slovensku

  • Zrušenie módnych prehliadok, zatváranie obchodov a všetkých eventov.
  • Pandémia koronavírusu zasiahla módu fatálne.
  • Dizajnéri namiesto tvorby nových kolekcií šili rúška. Zákazníci rušili svadby, plesy, spoločenské podujatia a pracovali doma v teplákoch.
  • Ako je to s módou dnes? Má šancu prežiť ďalšie obmedzenia?
  • Pýtali sme sa tvorcov aj šéfky Slovak Fashion Council.
Fatálny dopad koronavírusu: Známi návrhári exkluzívne prehovorili o pozadí módneho biznisu na Slovensku
Zdroj: Archív Borisa Hanečku

Viac ako o móde sa diskutovalo o pomoci celému segmentu dizajnu či textilnému priemyslu. O grantoch aj budovaní dobrého mena. Výkonná riaditeľka Slovak Fashion Council Zuzana Bobiková je presvedčená, že pandémia módu nezlikviduje.

„Zaujímavým efektom bola pokora, zomknutie sa a podpora, ktorú bolo cítiť. Jasne sa nám ukázalo, že si treba vážiť, čo doma máme, a zamerať sa na podporu domácej ekonomiky.“

Podarilo sa im vytvoriť iniciatívu na podporu slovenskej módy s názvom #nosimSK. Hlavne cez sociálnu sieť Instagram sa snažili získať na svoju stranu influencerov, ktorí by zviditeľnili značky aj dizajnérov.

„Vyslali sme na Slovensko signál, že sa oplatí o slovenské značky zaujímať a podporiť ich, hoci aj malým nákupom.“ Iniciatíva bola úspešná a na sociálnych sieťach je ešte aj dnes populárna.

„Verím, že dokážeme zmeniť rozmýšľanie zákazníkov nad kúpou oblečenia tak, aby naši tvorcovia mohli ďalej biznisovo fungovať,“ sľubuje si Zuzana Bobiková.

Kreatívny svet podľa nej zareagoval veľmi promptne a razom sa presunul do online prostredia. „Na jar sa mnohé festivaly, výstavy, showcasy zrušili, ale teraz na jeseň už ide takmer všetko online. V tom je sila kreatívneho sektora – je flexibilný, pokrokový, má drive. Nechce zastať, hľadá si cestu. Ale nie na silu. Je tam silný faktor zastavenia, spomalenia, focus na udržateľnosť. Celý segment volá po zmene, väčšej efektivite. Hľadá sa nové normálne.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk