Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.10.2020, 18:00

Aj odpad sa dá využiť kreatívne. Takto si s tým poradili na Slovensku

  • Dizajnéri prichádzajú neustále s nápadmi, ako vynoviť interiér, módu či produkty.
  • Nemusí však zákonite ísť iba o nové materiály.
  • V čase klimatickej krízy sú cenné iniciatívy na spracovanie a najmä recykláciu u odpadov.
  • Prečítajte si článok publikovaný v magazíne Prečo nie?!, ktorý vychádza ako príloha k Hospodárskym novinám.
Aj odpad sa dá využiť kreatívne. Takto si s tým poradili na Slovensku
Zdroj: Archív Pure Junk

Opraviť niečo staré a nepotrebné a dať veciam druhú šancu na život. Obchody z druhej ruky v súčasnosti prekvitajú, influenceri čoraz viac propagujú upcykláciu či secondhandy.

Recyklácia je jednoznačne trendy a módna a niektoré značky na nej postavili celý svoj biznis plán.

Pure Junk

„Staré veci majú dušu,“ hovorí Maja Demjanovičová z projektu Pure Junk. Fascinuje ju práca starých remeselníkov, vidí v nej energiu, ktorú vložili do produktov.

„Páči sa mi zachovávať to, čo tu bolo, a pridávať k tomu kus seba.“ A tak vznikla značka, ktorá vyrába originálny nábytok recyklovaním dreva alebo kovu Pure Junk.

„Recyklácia je v určitom zmysle aj optimalizácia, minimálne materiálová. Veľakrát sa mi stáva, že vidím niečo pri koši a hneď si predstavím priestor, do ktorého by sa tento produkt hodil. Pokojne aj taký, aký je, ošúchaný, s patinou života.“

Zdroj: Archív Pure Junk

Presne takto to vidia aj ich zákazníci. „Naši klienti sú zväčša práve tí, ktorí si dosahy konzumu na životné prostredie uvedomujú a aktívne ich riešia. Aj keď sa nám stáva, že si niekto náš produkt objedná len preto, že sa mu páči, a vôbec si neuvedomuje, že ide o recyklát. To ma však tiež teší, pretože to znamená, že sme konkurencieschopní.“

Recyklovaného dizajnu sa podľa nej určite netreba báť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk