Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.10.2020, 00:00

So šialeným a naivným nápadom našli dieru na trhu. Iní prepúšťajú, oni počet zamestnacov zdvojnásobili

  • Dizajn, príbehy, sny a fantáziu majú v krvi.
  • Sú hraví a presne také sú aj produkty, ktoré vyrábajú.
  • Značka Mellow je mäkká na dotyk aj na pohľad.
  • Prečítajte si článok publikovaný v magazíne Prečo nie?!, ktorý vychádza ako príloha k Hospodárskym novinám.
So šialeným a naivným nápadom našli dieru na trhu. Iní prepúšťajú, oni počet zamestnacov zdvojnásobili
Zdroj: Pavol Funtál

Adriánovi Machovi a Marcelovi Melicherovi sa podarilo vytvoriť na Slovensku nevídaný fenomén. Už štyri roky vyrastajú deti spolu s ich veľrybou, námorníkom, líškou a ďalšími milými motívmi.

Príbeh značky Mellow, ktorá dnes sídli v malej nenápadnej dielni v Šamoríne, sa začal písať pred Vianocami pred štyrmi rokmi.

„Vymýšľal som, čím kreatívnym obdarujem svojich kamarátov. Chcel som im dať niečo originálne, ale už som nechcel plagáty či ilustrácie. Vyrobil som teda vankúšik okolo krku v tvare líšky,“ spomína si na začiatky ilustrátor a grafik Adrián Macho.

Tento nápad sa uchytil a darček sa všetkým páčil. K líške teda pridal ďalšie motívy zvieratiek, medzi nimi aj veľrybu Gerdu. „Prichádzali nové a nové nápady a ani som netušil, že by to celé mohlo prerásť do nejakého biznisu. Iba som tvoril a postoval obrázky na Instagram.“

Keďže záujem o vankúšiky bol obrovský, Adrián stál pred dilemou, či ich šitie zveriť niekomu skúsenému, alebo to vyskúšať po svojom. Vo výrobe sa vyznal práve druhý partner značky Mellow Marcel Melicher.

„Adrián je kreatívna duša, ja som vedel, ako sa dajú vyrobiť stovky produktov. Dlhé roky som pracoval vo veľkej výrobe, desať rokov som riadil výrobný podnik a mal som potrebné skúsenosti. Vlastne, bola to relatívne jednoduchá záležitosť.“

Zdroj: Pavol Funtál

Adrián a Marcel spojili sily a založili si reálnu firmu. Začínali šiť s externými krajčírkami, ale nefungovalo to tak, ako si predstavovali.

„Potrebovali sme reagovať rýchlo a pružne a okrem toho sme nemali financie na veľké zásoby.“ Dohodli sa, že si zariadia vlastnú dielničku a zamestnajú na polovičný úväzok svoju prvú krajčírku.

Po mesiaci jej zvýšili úväzok na plný a o dva mesiace už potrebovali ďalšiu posilu. „Takto sme sa tri roky za sebou rozrastali a dnes sme sa museli presťahovať na nové miesto, v dielni zamestnávame šesť krajčírok a ďalší personál.“

Na novom sú iba zopár mesiacov, ale už teraz vedia, že dielňa im je malá a budú potrebovať jej rozšírenie. „No ktovie, dlhodobé plánovanie v dnešnej dobe nemá význam,“ zdôrazňuje Macho.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk