StoryEditor

Smart hodinky, ktoré sú určené najnáročnejším. Ohúria okrem iného aj cenou

01.04.2020, 13:31
Aj tradičné hodinárske firmy museli zareagovať  na trendy, ktoré zaviedli výrobcovia inteligentných hodiniek.

 Ak však poznáte históriu značky Tag Heuer a jej prvenstvá v športovej časomiere a ultrapresných mechanických a digitálnych hodinkách, rýchlo pochopíte, že práve táto značka má na to, aby bola lídrom.

Nedávno na celom svete, Bratislavu nevynímajúc, predstavila už tretiu generáciu svojej línie Connected.

Prísne hygienické opatrenia, antibakteriálne gély, povinné meranie teploty. Tag Heuer nič nenechal na náhodu a svoje najnovšie inteligentné hodinky predstavoval najmä opatrne, s dôrazom na boj proti koronavírusu.

Malá hŕstka novinárov si ich pozrela ako prvá, až potom prišili na rad VIP zákazníci, ale len po jednom alebo v miniatúrnych skupinkách, žiadna megalomanská prezentácia sa tentoraz nekonala, aj keď by si ju nové hodinky určite zaslúžili.

Tag Heuer

Firma verí, že napriek obmedzeniam a celoeurópskej kríze si svojho zákazníka postupne nájdu.

Mimochodom, Slovensko sa k prvej ani druhej generácii Connected nedostalo.

„Google má mimoriadne vysoké požiadavky na funkčnosť svojho operačného systému Wear OS, na ktorom Connected beží.

Teraz sú už všetky detaily perfektne doladené a konečne sme dostali zelenú,“ prezradil brand manažér značky Tag Heuer pre Česko a Slovensko Peter Matějek.

Najnovšia generácia dostala snímač na meranie činnosti srdca. Samozrejmosťou sú senzory na meranie výkonu v golfe, behu, cyklistike, chôdzi či fitnes.

Ďalšie športy budú pribúdať s novými aktualizáciami softvéru. „Ukazujú všetky notifikácie, na ktoré sme zvyknutí od inteligentných hodiniek, teda SMS, prichádzajúce hovory, wats app a ďalšie. Zostávame pri tradične vysokej švajčiarskej kvalite hodiniek,“ tvrdí Matějek.

Puzdro je z nehrdzavejúcej ocele alebo titánu s priemerom 45 milimetrov, lunety sú keramické, hodinky majú výrazný dizajn, ušľachtilé materiály a kvalitnú povrchovú úpravu.

All-active OLED dotykový displej je chránený zafírovým sklíčkom, ktoré je odolné proti poškriabaniu a športovci vedia, že sa im môže zísť.

Displej automaticky prepína aktívny a úsporný režim, ktorý predlžuje výdrž batérie.

Na mieru

Displej ponúka na výber z piatich analógových alebo digitálnych ciferníkov, ktoré si môžu zákazníci ďalej prispôsobovať  podľa vlastného štýlu a potrieb.

„Môžu mať vzhľad klasických športových hodiniek, prípadne podobu šesťuholníkov, treťou možnosťou je animácia zobrazujúca sieť neurónov, ktorú produkuje špeciálny algoritmus, každé hodinky sú preto originálom,“ zdôrazňuje brand manažér značky.

Analógové ciferníky vychádzajú zo známych luxusných mechanických modelov Tag Heuer.

Stvorené pre golfistov

S novými hodinkami prichádza aj nová aplikácia Tag Heuer sport pre rôzne druhy športov. Dá sa stiahnuť do telefónu a v obmedzenom režime funguje aj bez týchto hodiniek.

„Najviac žiadaná, ktorá už súvisí s novou generáciou, je určená pre golf. Obsahuje niekoľko desiatok tisíc golfových ihrísk z celého sveta.

Ak zistí, že niektoré ihrisko tam nie je, napíšte do Tag Heueru a okamžite ho tam zaradia,“ odporúča Matějek.

"Golfisti si určite zgustnú. Do aplikácie si môžu zadať vlastné nastavenia, hendikepy a program im ukáže celé ihrisko, navrhne im smer hry aj použitie palíc na konkrétny odpal.“  

Zacielené na mladých
Brand manažér značky priznáva, že s príchodom Apple Watch sa celý hodinársky priemysel zmenil.

Aj keď si to tradičné firmy dlho nechceli priznať a tie, ktoré sa neprispôsobili, sa boria s finančnými problémami a ubúdajúcim počtom zákazníkov.

„Tag Heuer bol vždy oproti ostatným klasickým spoločnostiam trošku avantgardný. Funguje síce od roku 1860, no vždy chcel byť lídrom v časomierach a spájal sa so športom.

Toto je ďalší výrazný krok vpred. Pustil sa do oblasti, ktorá bola doménou ázijských značiek. Tretia generácia Connected je dôkazom, že to bolo správne rozhodnutie.“

Podľa neho sú to hodinky dôležité nielen pre budovanie image firmy, ale aj z hľadiska ekonomiky. „Tag Heuer vždy hovoril, že ich cieľovou skupinou zákazníkov sú ľudia od 25 do 60 rokov. Connected rozširuje a posilňuje mladší segment."

Značka priznáva, že inteligentnými hodinkami by sa chceli priblížiť mladšej generácii, ktorá zatiaľ vôbec netúži po luxusných mechanických hodinkách.

„Connected vynikajú exkluzívnym spracovaním. Iní výrobcovia si nemôžu dovoliť taký vysoký štandard, aký ponúkame my, či už ide o hardvér alebo vnútornú elektroniku, ktorá je veľmi drahá.“

A keď postupne uveria v kvalitu Tag Heuer a zarobia si prvé veľké peniaze, siahnu po drahých klasických mechanických hodinkách.

„Connected sú otvorené dvere pre mladú generáciu,“ zdôrazňuje Matějek.

Cena za intelignentné hodinky Tag Heuer sa začína na sume 1700 eur. 

menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 08:23