Zmeny, ktoré sa dejú v hlavnom meste, neunikli pozornosti ani redaktorom prestížnych novín The New York Times. Článok, ktorý vyšiel na ich webe aj v medzinárodnej tlačenej verzii hovorí o Bratislave nie len ako o hlavnom meste Slovenska ale aj ako o regionálnom centre trendovosti.
Zásluhy dáva aj primátorovi Matúšovi Vallovi, ktorý sa ako architekt rozhodol po svojom zvolení začať mesto postupne pretvárať a viac sa sústrediť na kvalitu života občanov napríklad aj podporou tvorby zelených plôch.
Ducha mesta podľa The New York Times však pomáhajú pretvoriť aj miestni umelci či obchodníci, ktorí sa sústredia na kvalitu a jedinečnosť. Zmene atmosféry pomohla aj optická premena hotela Kyjev. Na jeho fasáde vzniklo pri príležitosti street artového festivalu v roku 2018 umelecké dielo.
Do článku v prestížnych novinách sa dostal napríklad aj obchod Slavica, ktorý vlastní Ivica Jusková a zameriava sa na predaj dizajnových kúskov či už šperkov, modranskej keramiky alebo oblečenia lokálnych značiek vrátane populárnej značky tenisiek Novesta.
Práve rozmach lokálnych a jedinečných značiek v bratislavskom centre mal pomôcť k modernizácii celého mesta. K jej rozvoju pomohla aj nezisková organizácia Slovak Fashion Council, ktorá sa zameriava na podporu domácich návrhárov a značiek. Zakladala ju návrhárka Dana Kleinert. Ich aplikácia a nákupná mapa Bratislavy podľa novín pomáha turistom aj miestnym, aby sa v spleti obchodov zorientovali.
The New York Times poukazuje aj na ďalšie lokálne značky a obchody, ako je napríklad butik Drobne, či značku Tikoki, ktorá pracuje s lokálnymi dizajnérmi na tvorbe jedinečných tenisiek.