Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.05.2019, 09:59

Historický úspech pre Slovensko: Práca nášho dizajnéra pokorila 25-tisícovú konkurenciu z celého sveta

Dodo Dobrík ako prvý slovenský dizajnér vyhral svetoznáme D&AD Awards .

Historický úspech pre Slovensko: Práca nášho dizajnéra pokorila 25-tisícovú konkurenciu z celého sveta
Zdroj: TASR - Radovan Stoklasa

O najprestížnejšom dizajnérskom ocenení D&AD rozhoduje každý rok 250 porotcov, ktorí vyberajú z 25 tisíc prác nominovaných z celého sveta. Tento rok sa do elitnej skupiny najlepších po prvýkrát dostal aj slovenský grafický dizajnér Dodo Dobrík.

Za obálku knihy Tu som (Vydavateľstvo SLOVART) získal Wood Pencil (drevenú ceruzku) v kategórii dizajn kníh. „Idea návrhu obálky je inšpirovaná príbehom knihy, ktorý popisuje svet chlapca prehliadaného svojimi rodičmi,“ hovorí o zadaní a tvorivom procese Dobrík.

„Preto som sa rozhodol využiť detskú kresbu s výrazným vizuálnym akcentom (šípka) upozorňujúcim na malé dieťa. O vizuálne stvárnenie môjho nápadu som požiadal svoju dcéru.“

Zdroj: SLOVART

​Vtedy 10-ročná Dorka nakreslila mrakodrapy a Sochu slobody spolu s maličkou postavou stratenou uprostred veľkomesta. V románe Tu som sú totiž stratení mnohí z rodiny Blochovcov: medzi Juliou a Jacobom sa prehlbuje manželská kríza, syna pripravujú na bar micvu a zachraňujú ho pred vylúčením zo školy a na obzore sa okrem toho črtá globálna kríza.

Pre Doda Dobríka je Tu som už treťou obálkou pre Jonathana Safrana Foera, dizajnoval aj slovenské vydanie jeho románov Všetko osvetlené a Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko. Dizajnér začal spolupracovať s vydavateľstvom ako čerstvý absolvent a je autorom ikonických obálok: napríklad románu Petra Pišťanka Rukojemník alebo aktuálnej edície MM.

Poctu za dlhoročnú prácu získal Dodo Dobrík za knihu Tu som. Jej autorom je americký spisovateľ Jonathan Safran Foer a vyšla v roku 2018 v preklade Otta Havrilu.

O súťaži:

D&AD sa považuje za najvýznamnejšie ocenenie na svete v oblasti kreatívneho priemyslu. Túto poctu získavajú iba jedinečné práce. Všetky víťazné projekty sú potom súčasťou globálnej putovnej výstavy a sú zaradené aj do D&AD ročenky, ktorá je bibliou grafikov, dizajnérov a iných kreatívcov.

Ocenenie sa udeľuje od roku 1962, aktuálne v 34 kategóriách – napríklad digitálny marketing a dizajn, branding, dizajn novín a časopisov, hudobné videá, PR a mnoho ďalších. Výhercovia získavajú ikonickú D&AD ceruzku, ktorá existuje v štyroch variantoch (drevená, grafitová, žltá a čierna).