Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Luxus, kam patrí aj haute couture a bespoke tailoring, bol vždy pomaly sa pohybujúcim segmentom trhu , ktorý sa však v posledných rokoch prispôsobil novým podmienkam, resp. musel sa prispôsobiť očakávaniam nových zákazníkov.

Tí sú dnes v priemere o desať rokov mladší ako to bolo v priebehu 20. storočia, vstúpili bez problémov do digitálneho sveta, na sociálne siete, prijali aj platformu nakupovania prostredníctvom elektronických zariadení a mobilných aplikácií a sú oveľa citlivejší smerom k transparentnosti a trvalej udržateľnosti.

Polarizácia luxusných značiek

Posledné roky ukazujú, že nastali posuny vo vnímaní luxusu a značky s luxusným tovarom sa polarizujú. Sú tu luxusné značky, ktoré sa zameriavajú na tzv. každodenný luxus a produkty životného štýlu a na druhej strane tie, ktoré sú určené pre 0,1 percenta tých najbohatších spotrebiteľov.

Rebecca Robins a Manfredi Ricca z poradenskej spoločnosti Interbrand, spoluautori štúdie Meta Luxury - značky a kultúra excelentnosti tvrdia, že luxus ako termín sa stal v súčasnosti nadmerne nafúknutý.

Dočítajte článok teraz len za 1 cent