Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.01.2019, 11:53

Efekt Meghan: Ako z vplyvu britskej vojvodkyne profitujú neznáme značky

  • Meghan ako katalyzátor využila svoje postavenie na zviditeľnenie neznámych, nových, etických značiek.
  • Na prestížnej akcii prezentovala víťaznú návrhárku svojich svadobných šiat Clare Waight Kellerovú a potvrdila svoj význam na poli módy. Tomu sa začalo hovoriť "efekt Meghan".
Efekt Meghan: Ako z vplyvu britskej vojvodkyne profitujú neznáme značky
Zdroj: Dominic Lipinski/Pool via Reuters

Na začiatku decembra bola v rámci výročných módnych cien za najlepšiu návrhárku dámskeho oblečenia ocenená žena, ktorá navrhla svadobné šaty Meghan Markleovej, vojvodkyni zo Sussexu.

Hoci sa prestížnej akcie zúčastnili módne ikony ako Kate Moss alebo Kendall, najväčšiu pozornosť na seba strhla práve vojvodkyňa, keď pri odovzdávaní ceny vstúpila na javisko ako prekvapenie.

Podľa britského denníka The Guardian nielenže prišla prezentovať víťaznú návrhárku svojich svadobných šiat Clare Waight Kellerovú, ale hlavne potvrdila svoj význam na poli módy. Tomu sa začalo hovoriť "efekt Meghan".

Módu a módne trendy už v minulosti mnohokrát ovplyvnili slávne osobnosti. Práve ich popularita mala výrazný dopad na celý módny priemysel. Meghan Markleová, vojvodkyňa zo Sussexu, sa však tomuto klasickému efektu v mnohom vzďaľuje a využíva svoje postavenie na zviditeľnenie neznámych, nových, etických značiek.

Okrem toho, že si občas oblečie módny kúsok od velikánov akými sú Gucci alebo Prada, z jej štýlu profitujú aj doposiaľ neznáme značky, uvádzajú Lidovky.

Najväčšia pozornosť smeruje na oblečenie vojvodkyne pri oficiálnych príležitostiach. Takto sa v marci minulého roka bleskovo zviditeľnila dovtedy málo známa kanadská značka Mackage, ktorej pieskovo hnedý kabát si Markleová obliekla.

Počas nasledujúcich 24 hodín zaznamenala značka 1,6 miliardy zmienok svojho mena v médiách.  Agentúra Kantar Consulting, ktorá analýzu zverejnila, tento efekt nazvala "The Markle Sparkle", vo voľnom preklade teda "žiarivá Markleová".

Meghan ako katalyzátor

Veľká pozornosť sa venuje aj doplnkom, najmä kabelkám. Keď si vojvodkyňa vzala na svoju prvú verejnú vychádzku s princom Harrym v decembri 2017 kabelku od Strathberry so sídlom v Edinburghu, zdvojnásobil sa medziročný príjem firmy.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

?❤️?❤️ #strathberry #royalengagement

Príspevok, ktorý zdieľa Strathberry (@strathberry),

"Publicita a pozornosť, ktorú sme dostali, bola neskutočná," hovorí podľa denníka The Guardian zakladateľ módnej značky Guy Hundleby, ktorý v nasledujúcich mesiacoch po udalosti zaznamenal viac ako 2 000 zmienok o svojej značke naprieč svetovými médiami.

V októbri roku 2018 si mohol vďaka tomu otvoriť pobočku na prestížnej londýnskej ulici Burlington Arcade. "Meghan bola fantastickým katalyzátorom pre náš rast," pripúšťa Hundleby.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

East/West Mini in Bottle Green As carried by Meghan Markle ??? #strathberry

Príspevok, ktorý zdieľa Strathberry (@strathberry),

Potom, čo si Meghan na hry s názvom Invictus Games, ktoré založil princ Harry, vzala okuliare od Finlay & Co, podieľala sa v rámci predaja týchto okuliarov na 80 percentách ročného zárobku spoločnosti.

,Každá pozornosť je dobrá pozornosť'

Ani prešľap však v prípade Meghan nezaznamenal negatívny efekt. Na titulné stránky prakticky všetkých bulvárnych novín sa v októbri minulého roka dostala po tom, čo si v rámci turné po Austrálii obliekla červené šaty od značky Self Portrait a zabudla na nich visačku.

Podľa zakladateľa značky Han Chonga je každá pozornosť dobrá pozornosť. "Keď vystúpila z lietadla v našich šatách, na ktorých bola originálna visačka, len v Spojených štátoch to za dva dni vygenerovalo 1,5 miliardy zmienok o nás," citoval The Guardian CHONG.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Girls, can we spare a minute to talk about airport dressing please? Dress Link in Bio #hrhtheduchessofsussex #MeghanMarkle #DuchesofSussex

Príspevok, ktorý zdieľa SELF-PORTRAIT (@mrselfportrait),

"Vďaka tej visačke si naše šaty všimol každý. Myslím, že je to dobré. Ľudia si to zamilovali, pretože im to pripadalo skutočné," citoval Chong The Guardian. Na turné po Austrálii si Meghan obliekla čierne džínsy od značky Outland, ktorá podporuje ženy zachránené pred sexuálnym obchodovaním v Kambodži tým, že ich vyučí na krajčírky.

Potom, čo vojvodkyňa v týchto šatách vystúpila na verejnosti, spoločnosť zaznamenala globálny nárast online predaja o 2 000 percent píše The Guardian.

Podobný efekt dosiahla značka DeMellier, od ktorej Meghan nosila kabelku. Spoločnosť financuje z každej predanej kabelky vakcíny a lieky cez SOS detské dedinky, pomáhajúce deťom napríklad v Somálsku.

"Skvelo nám to pomohlo rozšíriť povedomie o značke a podporilo všetko, čo tu robíme," povedala podľa The Guardian zakladateľka spoločnosti a dizajnérka Mireia Llusia-Lindth.