Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.01.2019, 10:16

Pushupky mieria do histórie, ženy žiadajú komfort

Pred 25 rokmi vznikla zrejme najslávnejšia reklama všetkých čias - spot na podprsenku Wonderbra.

Pushupky mieria do histórie, ženy žiadajú komfort
Zdroj: ThirdLove

Na čiernobielej fotografii od Ellen von Unwerthovej vedľa nápisu: "Ahoj, chlapci", hľadí Eva Herzigová na svoje prsia.

Zdroj: Wonderbra

​Neskôr, v tom istom roku, rovnakú push-upku pochválila v denníku The New York Times aj Kate Mossová. Vyhlásila: "Aj ja mám výstrih". 

Medzitým v londýnskej štvrti Soho otvárali Joseph Corré a Serena Reesová obchod s vyzývavou luxusnou bielizňou Agent Provocateur. Predaj "push-up" podprseniek ale klesá. Bielizeň totiž kladie dôraz na pohodlie a sebavedomie, píše britský denník The Guardian. 

V roku 1994 v reakcii na dramatický nárast predaja podprsenky Wonderbra spustila konkurenčná značka  Victoria’s Secret svoju prvú televíznu reklamu. Od tej doby sa Victoria’s Secret stala globálnym hráčom, ktorý je známy svojimi módnymi prehliadkami s anjelikmi s nádhernými telami a dekoltmi.

Modelky, medzi ktorými je napríklad  Kendall Jennerová alebo Gigi Hadidová, sa prechádzajú oblečené-neoblečené pred zrakmi prominentných hostí, napríklad Leonarda diCapria a 500 miliónmi divákov po celom svete.

"Push-upka"ako nástroj na zvýšenie sexuálnej príťažlivosti bola hlavným trendom na trhu s dámskou bielizňou po celé minulé štvrťstoročie. Vypršal ale už jej čas?

Nedávno sa Victoria’s Secret stala terčom kritiky za to, že na svojej prehliadke nemá zastúpenú bielizeň pre rôzne tvary tela, a je zrejmé, že sektor dámskej bielizne je pripravený na zmenu a väčšie pohodlie.

Londýnska spoločnosť Edited, ktorá sleduje trendy v odevnom priemysle, v roku 2017 konštatovala, že predaj "push-upiek" v USA, Británii a v celej Európe v porovnaní s predchádzajúcim rokom klesol o 50 percent. V tom istom čase predaj braletiek (podprsiek bez kostíc, ktoré držia tvar) stúpol raketovo o 120 percent". 

"Definícia toho, čo je sexy, sa zmenila," povedala Heather Gramstonová, manažérka oddelenia bielizne v obchodných domoch Selfridges. "Dnes ide o to, ako sa žena cíti, keď má niečo na sebe. V minulosti záležalo viac na tom, ako vyzerá v typickej bielizni a ako ju vníma muž," uviedla.

Niektoré značky kladú dôraz na sebavedomie, ktoré sa týka vlastného tela a rôznorodosť. Serena Reesová z Agent Provocateur vytvorila líniu Les Girls Les Boys s bielizňou, ktorá upúta mileniálov, ktorí nie sú pohlavne vyhranení.

Britská značka Beija London zase hlási, že "určite nepredáva sex". Sestry a zakladateľky Abbie Mirandaová a Mazie Fisherová prišli s inovatívnym radom, v ktorom je každá podprsenka vytvorená v troch rôznych variantách.

Musí pasovať ženám rôznych tvarov. "Náš produkt je odsexualizovaný, rovnako ako modelky, je to opak  Agent Provocateur," tvrdí Mirandaová.

Značke podľa nej veľmi pomáha komunikácia so zákazníkmi cez sociálne siete. Napríklad realistické zobrazenie modelky s nedokonalým bruchom. Takáto fotka okamžite prinesie na instagrame stovky lajkov naviac.