Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.12.2018, 00:01

Slováci vyrábajú v Česku unikátnu kozmetiku. Funguje na inom princípe

O kozmetickej značke Malinna píšu české magazíny ako o zázraku. Funguje údajne na úplne inom princípe ako konvenčné produkty. Za firmou stoja dvaja Slováci – otec a dcéra Jaroslav Stráňavský a Dominika Doniga.

Slováci vyrábajú v Česku unikátnu kozmetiku. Funguje na inom princípe
Zdroj: Malinna

Ani jeden z nich nie je chemik. Práve naopak, obidvaja majú za sebou umeleckú minulosť. Otec je hudobný režisér a dcéra operná speváčka. Ešte pred pár mesiacmi o Malinne nevedel nik, dnes má stovky zákazníkov v Česku aj na Slovensku.

„Môj otec je absolútny nadšenec. Vždy ho veľmi bavila manuálna práca, všetko robí doma sám, jeho otec bol tiež muzikant, ale aj rezbár a maliar. Otca vždy zaujímalo, ako zlepšiť životnosť materiálu, a tak sa dostal k ošetrovaniu a čisteniu. Takto sa prvýkrát prepracoval k spracovaniu organických olejov,“ hovorí Dominika.

Pán Stráňavský nemal žiadne predchádzajúce skúsenosti a vzdelanie v odbore biochémia. Všetky informácie si naštudoval sám. Dominika aj preto tvrdí, že jeho myseľ nie je zaťažená tradičnými postupmi.

Zdroj: Malinna

​​„Má veľa fantázie a je veľmi tvrdohlavý. Neustále skúšal nové a nové postupy. Malinna ako značka je reálne na trhu približne pol roka. No prípravky existujú už niekoľko rokov. Predtým sme ich predávali kamarátom, známym.“

Ich kozmetika údajne mnohým pomohla. O Malinne sa postupne začali šíriť dobré chýry. Vyskúšala si ju aj česká modelka Barbora Podzimková, ktorá sa dlhé roky trápi s nepríjemným akné.

„Vyskúšala našu kozmetiku, zo začiatku jej však detoxikácia organizmu spôsobila zhoršenia stavu, telo sa začalo čistiť a jej pleť sa toho dôsledkom dočasne zhoršila. Zľakla sa, no keď sme jej vysvetlili, že je to normálne, dala produktom šancu a výsledky boli vynikajúce.

Svoje dobré skúsenosti zverejnila na Instagrame a to bolo jedným z dôvodov, prečo sa o naše produkty začali zaujímať ďalší a ďalší ľudia, odborníci, redaktori z fashion magazínov,“ vysvetľuje Dominika Doniga.

Firma má svoju vlastnú fabriku v českom meste Písek. „Veľa ľudí hľadá podstatu v zložkách, z ktorých vyrábame kozmetiku. Je pravda, že pracujeme s vynikajúcim materiálom, všetky oleje sú v biokvalite, majú organické certifikáty. Ale kľúčom nie sú ingrediencie, to je samozrejmosť, ale spôsob ich spracovania.“

Špeciálnou metódou macerovania získavajú z bylín liečivé látky, takto ich vraj naše telo dokáže využiť efektívnejšie. "Keby som to mala vysvetliť laicky, tak najskôr zlomíme olejové väzby bez použitia syntetickej chémie a potom telo dokáže lepšie vstrebať jeho zložky. Soli so špeciálne upravené. Naše know how si chránime.“

Zdroj: Malinna

​Bývalý hudobný režisér sa dostal k výrobe kozmetiky cez čistiace prostriedky a skúmanie ich antibakteriálnych vlastností. Do tejto problematiky ho uviedol jeho priateľ, Američan Ted Tidwell, špecialista na výrobu biohnojív. „Otec neustále vylepšuje spracovanie olejov.“

Pán Stráňavský vyrába aj naďalej čistiace prostriedky na trhu dostupné pod značkou Chistee. „Čistiace prostriedky sme mali vyrobené ešte skôr ako kozmetiku. Otec si všimol, že keď pracuje s týmito čističmi, zlepšuje sa mu pokožka. Sú antibakteriálne, no baktérie likvidujú úplne iným spôsobom ako bežné dezinfektanty.“

Svoje ekologické čističe dali na testovanie do Trnavskej univerzity. A výsledky sú podľa Dominiky úžasné. „Naše čistiace prostriedky nespôsobujú rezistenciu baktérií, preživšie stopové množstvá baktérii sa ďalej nerozmnožujú. Momentálne testujú aj náš Elixir Mint a skúmajú jeho účinok na regeneráciu bunkového DNA.“

Svoje produkty predávajú  v Česku a na Slovensku. Distribúciu chcú rozširovať aj do ďalších európskych krajín a do USA. „Verím, že sa nám to podarí, o naše výrobky je veľký záujem, sú totiž unikátne. Pravda je, že naše produkty vôbec nie sú lacné, no vydržia veľmi dlho. Nechceme vyrábať veľa produktov, to ani nie je potrebné. Riešime podstatu, z vnútra tela. A to vyžaduje aj uvedomelosť aj trpezlivosť užívateľov. Nič nechceme zakrývať, produkty nie sú zamerané na povrchový efekt, ale dlhotrvajúci účinok.“

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.