Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.08.2018, 09:00

Kreativita, inovácie, nové trendy? Nula, značka Ivanky Trumpovej nebude chýbať nikomu

Ivanka Trumpová so svojou módnou značkou končí. Dôvodov je viacero.

Kreativita, inovácie, nové trendy? Nula, značka Ivanky Trumpovej nebude chýbať nikomu
Zdroj: REUTERS/Kevin Lamarque

Pred pár dňami obletela svet správa, že dcéra amerického prezidenta Donalda Trumpa Ivanka končí so svojou vlastnou módnou značkou, ktorá nesie jej meno. Minimálne od vtedy, ako sa jej otec rozhodol kandidovať na najmocnejšieho muža sveta a zvíťazil, budila týmto podnikaním kontroverzie, uvádzajú Lidovky.

Značka Ivanka Trump končí a veľká škoda to nie je

Keď jej otec brojil proti sťahovaniu amerického biznisu do zahraničia, ukázalo sa, že väčšinu oblečenia z Ivankiných obchodov šijú v Číne. 

Zdroj: Reuters

​Veľkú nevôľu vzbudilo aj to, že Trumpova poradkyňa Kellyanne Conwayová, ktorá majstrovsky obhajuje neobhájiteľné, v rámci jedného rozhovoru začala neskrývane propagovať značku prezidentovej dcéry, ktorá sa zapojila do prác v Bielom dome.

Vysvetlenie Ivanky ku koncu podnikania je jednoduché. Príliš sa venujem práci pre otca, nemôžem sa venovať svojej značke. Poďme si ale povedať, že žiadna veľká škoda to nie je.

Nie že by produkty s menom "prvej dcéry" Spojených štátov neboli vkusné, ale nápadov v nich bolo menej. Okrem toho, v minulosti čelila Ivankina značka obvineniam od talianskeho výrobcu dizajnových topánok Aquazzura, že ukradla ich patentované nápady.

Zdroj: Reuters

​Značka Ivanka Trump totiž nikdy nebola a snáď ani nemala tú ambíciu byť skutočnou módnou značkou v zmysle, že ju vedie kreatívny návrhár. Bola len klasickým merchandisovým produktom. Alebo za desiatky, či skôr stovky dolárov predávala sen, že sa kupujúci priblíži štýle celebrity menom Ivanka.

Kreativita, inovácia, nápady, nedaj bože nové trendy? Nula

Ivankina značka chýbať nebude. To, čo predávala ona, nájdu zákazníci ľahko inde. Nie je to nič neobvyklé, takých značiek je mnoho a fungujú. Zvlášť keď si dobre uvedomia, v čom je ich sila. A to v masách.

Zdroj: Reuters

​Tieto brandy nemôžu osloviť najbohatšiu vrstvu, ani tú tesne pod ňou. Neprinášajú nič viac než kopírovanie štýlu tváre, ktorá im venovala meno. Je to v podstate len iná forma toho, keď má športová značka svojho "ambasádora" v podobe veľkej športovej hviezdy.

Len tu sa hviezda rozhodne, že do toho pôjde rovno sama a nenechá sa po čase vystriedať iným, aktuálne úspešnejším kolegom. Ivanka k tomu musela dospieť. Skúšala to spočiatku na luxusnejšom trhu s vyššími cenovkami.

Začínala napríklad s drahými šperkami, ale veľmi to nešlo, a tak diamanty vymenila za niečo lacnejšie. Keď si priznala, že sen byť ako ona, snívajú skôr menej majetní, začalo sa jej celkom dariť.

Potom prišiel otcov volebný triumf a Ivankin štýl sa začal premieňať. Sukne sa predĺžili, úzke šaty sa trochu uvoľnili, navyše nastal čas fashion diplomacie, teda propagácia nielen vlastnej značky, ale amerických návrhárov všeobecne.

Takže už Ivanka nemohla byť stelesnením svoje vlastnej značky. A tým potom prestáva čaro celebritných brandov fungovať. Samozrejme, občas sa niekto vymaní a dokáže aj s takouto značkou preraziť a získať uznanie.

To je prípad Victorie Beckham, ktorá však musela prestať prinášať len to, čo vyzeralo ako vytiahnuté z jej vlastného šatníka. Módny svet jej napospol tlieska.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.