Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.07.2018, 00:00

Slovákom vybojoval hviezdne tenisky. A priniesol k nám prespávanie pred obchodmi

Biznis originalite medze nekladie. Ukážka sviežich nápadov, ktoré sa vymykajú sivej mase. A fungujú.

Slovákom vybojoval hviezdne tenisky. A priniesol k nám prespávanie pred obchodmi
Zdroj: Peter Mayer

Prespávanie pred obchodmi známych značiek a dlhé hodiny čakania v snahe získať limitovaný kúsok oblečenia či obuvi sú v zahraničí bežnou zaužívanou praxou. Na Slovensku sme ešte pred pár rokmi tento trend nepoznali, no zmenu priniesla značka Footshop. Na Slovensko priniesla exkluzívne kúsky tenisiek od takých zvučných mien ako Kanye West a jeho adidas Yeezy, kolekciu Pharrella Williamsa či obuv Fenty, za dizajnom ktorej stojí speváčka Rihanna.

Zo školy do reality
Footshop vznikol ako bakalársky projekt Košičana Petra Hajdučeka. Vtedy ešte nikto netušil, že jeho e-shop bude Slovákom prinášať kúsky z limitovaných edícií, ktoré kedysi na Slovensku nebolo možné zohnať. Projekt začal svoju cestu hneď v dvoch krajinách, a to v Česku a u nás. Online predaj sa postupne zväčšoval a zástupcovia vedenia pozorne sledovali krajiny, do ktorých postupne vstupovali s úmyslom vytvoriť aj kamenné predajne. Keď videli, že zákazníkov je dostatok a obrat sa zväčšuje, nasmerovali svoj záujem k retailovej prevádzke. Prvá bola otvorená ešte v roku 2014 v Prahe.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.