StoryEditor

Šikovné Slovenky prerazili v Česku. Vyrábajú luxusnú prírodnú kozmetiku v unikátnom dizajne

04.06.2018, 13:53

Keď chytíte do ruky ich produkty, máte poctit, že držíte malé dizajnérske diela. A pritom ide o bežnú kozmetiku - krémy, séra, oleje či micelárnu vodu. Už na prvý pohľad však vyzerajú ako umenie - minimalistické a dokonalé, žiadne kompromisy s lacnými plastovými obalmi, žiadne zbytočné farby či obrázky. 

Cecília Blanárová pochádza zo Stropkova. Dlhé roky pôsobila ako módna návrhárka a išlo jej to celkom dobre: "Mala som prehliadky v Dubaji, Bahrajne, New Yorku. Predávala som hlavne v Prahe. No stala sa mi veľká nepríjemnosť, kompletne ma vykradli, prišla som o všetok tovar. Zostala som bez tovaru a bez peňazí a musela som prepustiť osem krajčírok."

Od mydiel ku kozmetike

Začala vyrábať mydielka, aby sa vôbec uživila. "Cez víkendy som ich predávala na dizajnérskych výstavách. Naštartovalo ma to a začala som rozmýšľať, žeby som mala vyrábať aj krémy. Keďže som však nemala chemické vzdelanie, nedarilo sa mi, zložky sa nespojili, nefungovalo to."

Ushuaya.cz

"​Spomenula som si, že keď som robila s módou, tak výrobcovia hodvábu vedeli, že ich ženy, ktoré robia s týmito látkami mali veľmi jemné ruky. Zistili, že hodvábny proteín má veľmi priaznivé účinky na pokožku a vyrobili ingredienciu pre kozmetický priemysel.

Objednala som si túto zložku až z Austrálie, bola hrozne drahá, a následne som vyrobila prvý krém, ktorý sa nerozpadol," spomína na svoje začiatky zakladateľka značky USHUAYA. 

S úsmevom hovorí, že toto zistenie nebola náhoda ale jej vytrvalosť. Všetci boli z môjho prvého krému nadšení. Ďalšou zázračnou ingredienciou boli perly, presné také, aké používali na vyhladenie a vybielenie pleti čínske cisárovné. "Perly obsahujú 22 vitamínov, vyživujú a vyrovnávajú pleť." 

Cecília odštartovala svoj kozmetický príbeh ešte na Slovensku v Stropkove. Stále ju to však ťahalo do Prahy, kde mala predtým módny butik a jej dcéra Silvia tam žije už 12 rokov. A vedela samozrejme, že v Prahe sa bude luxusný tovar predávať omnoho lepšie ako na chudobnom východe Slovenska. S legalizáciou jej pomohla bývalá zákazníčka, ktorá neďaleko českej metropoly vlastní fabriku a vyrába kozmetiku. 

"Dodnes tu vyrábame, máme svoju vlastnú sekciu, pomohli nám s technológiami. Kozmetika sa nedá vyrábať doma, musí to byť profesionálne, kvalita musí byť stopercentná a stabilná."

Ushuaya.cz

​Cecíliina dcéra je nadšenou dizajnérkou a má na svedomí celý vizuál kozmetickej značky. "Obidve sme mali vzťah k móde, dcéra Silvia sa špecializuje na dizajn, ktorý okamžite upúta. Dokonca bolo obdobie, kedy sme museli presviedčať, že v týchto našich nádherných obaloch je aj kvalitný obsah. Niektoré naše zákazníčky si totiž chceli kúpiť krém iba kvôli peknej krabičke." 

USHUAYA dodnes vyrába všetky svoje produkty výhradne v Česku, kde sa podarilo týmto dvom šikovným Slovenkám uspieť. Pritom, konkurencia je v tejto brandži obrovská, no viac a viac sa zvyšuje dopyt po prírodných a lokálnych produktoch. 

"Jednoznačne sme zaujali dizajnom. Módne časopisy oslovujú nás a chcú o nás písať. Za reklamu sme ešte nezaplatili ani cent. Presvedčili sme odbornú verejnosť, že vyrábame kvalitné výrobky a balíme ich do krásnych obalov. Nie sme skazené, neklameme zákazníkov, používame najkvalitnejšie ingrediencie, aj keď sú drahšie. Vyberáme si tú najvyššiu kvalitu," hovorí majiteľka. 

Sila prírody 

"Keď sme rozmýšľali, ako sa bude naša firma volať, tak nám napadlo, že Ushuaia je najjužnejšie obývané miesto na svete. Dcéra v tom čase veľa cestovala a navštívila aj tento región. Keď sa vrátila, tak spomínala, že toto miesto je veľmi silné, že tam necítiť nič iné iba silu prírody. A to sa stalo aj filozofiou našich produktov." 

Na týchto výrobkoch nikde nenájdete, či sú určené mužom alebo ženám. A to je aj zámer. Nie je totiž dôvod, aby sa produkty špecializovali na mužskú alebo ženskú klientelu. 

"Keď si zoberiete bežnú kozmetiku, tak tá mužská obsahuje iba iný parfum ale zloženie je úplne rovnaké. My to teraz neriešime. Rovnako je to aj s otázkou denného a nočného krému. Som presvedčená, že je to iba marketingový ťah, aby si klient kúpil dva krémy. Vy potrebujete pleť buď hydratovať alebo vyživovať a je úplne jedno, či to robíte ráno alebo večer." 

01 - Modified: 2018-08-28 12:27:20 - Feat.: 0 - Title: Oživili receptúru starú 80 rokov. Mladí Slováci vyrábajú unikátne paštéty
menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 20:45