Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.05.2018, 13:12

Desať trendových tenisiek na letnú sezónu. Britský Guardian do zoznamu zaradil aj slovenské Novesty

Výrobca tenisiek z Partizánskeho Novesta sa opäť dostal do prestížneho zoznamu.

Desať  trendových tenisiek na letnú sezónu. Britský Guardian do zoznamu zaradil aj slovenské Novesty
Zdroj: Novesta

Nie je to prvýkrát. Slovenské tenisky už odporúčali mnohé svetové portály: NY Times, USA Today aj britský The Times. 

Najnovšie sa Novesty dostali do zoznamu odporúčaní, ktorý zverejnil fashion portál denníka The Guardian. Zo svetovej ponuky vybrali desať najlepších tenisiek na túto sezónu. Všetky majú jednoduchý minimalistický štýl a sú vhodné na každú príležitosť. 

Pozrite si v galérii top 10 smart street tenisiek podľa výberu The Guardian: 

Príbeh Novesty 

Tenisky z Partizánskeho už dávnejšie dobyli svet, nosia ich americkí herci a rapperi. Vyhľadávajú ich trendsetteri v Soule, v Los Angeles, v Paríži, v Londýne aj v Škandinávii. Paradoxne, do slovenských obchodov ide iba zopár kúskov. Nie nadarmo ich svetové módne magazíny pravidelne zaraďujú do rubriky sezónnych „must have“.

Novesta stavia na svojom príbehu, histórii a bezpodmienečnej kvalite. Slovenské tenisky z Partizánskeho nosia americké celebrity, herec z filmu Moonlight Ashton Sanders na Entertainment Weekly Party v Los Angeles

​Minulý rok sa nechal odfotiť v Novestách raper Kendrik Lamar, fotku zverejnil magazín NY Times: „Táto časť umeleckej brandže k street fashion prirodzene inklinuje. Majú svojich stylistov, ktorí im vyberajú v obchodoch zaujímavé tenisky. Nestojí nás to takmer nič. Stylisti oslovia PR agentúru a my im dáme tenisky, to je všetko. Chceli sme osloviť Ashtona Sandersa na veľkú spoluprácu pred Oscarmi. Ashton to odmietol, lebo mal kontrakt s Ralph Lauren. Novesty nosí vraj preto, lebo ich ľúbi. S Ralphom Laurenom nebudeme bojovať, to nemá zmysel,"vysvetľuje spolumajiteľ Novesty Igor Grošaft.

Bodujú so značkou Made in Europe

Noveste sa postupne podarilo preraziť aj na svetové trhy: „Samozrejme, na začiatku boli veľké predsudky. Kto sme, čo sme, odkiaľ sme prišli? Konkurencia je v tomto biznise nekonečná. Museli sme všetko vysvetľovať a presviedčať. Zahraničných partnerov fascinovalo to, že stále vyrábame v Európe. Nechápali, prečo sme fabriky už dávno nepreniesli do juhovýchodnej Ázie".

Všetko sa to zlomilo v Japonsku. Novesta zaujala svojou značkou „Made in Europe“ a odkazom na históriu: „Oni chcú heritage brand, idú hlboko za príbehom. Slovenská Novesta je pre svet street fashion stále výnimočná. Firma totiž vyrába všetko na Slovensku, v Partizánskom".

Slovensko? Žiaľ, nie

A prečo napriek svetovému úspechu nie sú známi doma? "Na Slovensku sa zarobiť nedá," tvrdí o biznise s topánkami spolumajiteľ firmy. Slovákov totiž stále zaujíma najmä cena. Na trhu dominujú značky, ktoré vyrábajú svoje produkty prioritne v juhovýchodnej Ázii.

Novesta im nevie a ani nechce konkurovať znižovaním ceny: „Slováci nemajú záujem o domáce značky. Nikto nepozná Neheru, ktorá prerazila do zahraničia. A to isté platí o nás. Predávame iba v zopár exkluzívnych obchodoch".

Napriek tomu zostáva Novesta významným regionálnym hráčom. V Partizánskom zamestnáva približne 400 ľudí, ďalšie stovky pracujú pre subdodávateľské firmy. Už teraz však firma bojuje s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily.

Ticketportal.sk