Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.02.2018, 15:00

Značke Diesel prekážali falzifikáty. Ponúkli vlastnú falošnú značku

Diesel vyrába vlastné fake-y s polovičnou cenou.

Značke Diesel prekážali falzifikáty. Ponúkli vlastnú falošnú značku
Zdroj: Diesel

Čínska štvrť v New Yorku je plná stiesnených stánkov. Predajcovia v nich ponúkajú falošné Rolexky alebo dámske kabelky s logom Louis Vuitton. Obchodík s mikinami sa skomoleným nápisom Deisel tak nikoho neprekvapí, píšu Lidovky.

Okoloidúci si skôr pomyslí, že práve míňajú ďalšieho predajcu s falzifikátmi. Lenže opak je pravdou - Deisel predstavuje skutočný Diesel, limitovanú kolekciu talianskej značky.

"Po celom svete máme toľko falzifikátov, až som si pomyslel, prečo sa s týmto problémom nepohrať," povedal agentúre AFP Renzo Rosso, zakladateľ firmy Diesel a prezident skupiny OTB, pod ktorú džínsová značka patrí.

Ročne sa podľa neho po svete predá viac ako milión nelegálnych kópií výrobkov Diesel. "A tak sme vytvorili falošné produkty, falošné meno a išli s nimi do štvrte falzifikátov."

Aj ceny oblečenia prispôsobil taliansky výrobca pouličnému predaju. Známe biele mikiny teraz s chybou v logu firma predáva za 60 dolárov a džínsy za 70 dolárov (v prepočte zhruba 48 až 56 eur).

Bežná cena je pritom dvojnásobná. Limitovaná kolekcia, ktorou chce spoločnosť poukázať na problém s falzifikátmi, sa v pouličnom stánku predávala počas štyroch dní od 9. do 12. februára.

Následne bola k dispozícii na e-shope značky. Chyba v názve firmy je ale tiež premysleným marketingovým ťahom. Sám Rosso priznáva, že zákazníci môžu limitovanú kolekciu falošných falzifikátov ďalej predať za troj- či štvornásobok pôvodnej ceny.

"Kolekcia sa stane kúskom do zbierky, ktorý inde nenájdete," dodal Rosso. "Urobili sme to predovšetkým pre našich skalných zákazníkov, ktorí hľadajú niečo, čo bude vyvolávať otázky."

Rosso začal šiť vlastné džínsy, keď mal 15 rokov. Značku Diesel založil v 70. rokoch za finančnej podpory svojho otca. Výrobca neformálneho oblečenia dnes patrí do skupiny OTB, ktorá okrem iného vlastní módne značky ako Marni, Viktor & Rolf alebo Maison Margiela.

V roku 2016 predstavovali tržby celej skupiny 1,5 miliardy eur pri zisku EBITDA 68 miliónov. Až z 60 percent sa na tržbách OTB Group podieľa práve oblečenie Diesel.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.