Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.10.2021, 15:00

Náhrdelník ako slučka obesenca. Módny dom Givenchy čelí masívnej kritike aj z vlastných radov

Módny dom Givenchy uviedol, že nebude oficiálne reagovať.

Náhrdelník ako slučka obesenca. Módny dom Givenchy čelí masívnej kritike aj z vlastných radov
Zdroj: Reuters

Francúzsky módny dom Givenchy a jeho kreatívny riaditeľ Matthew Williams čelia kritike kvôli náhrdelníku, ktorý pripomína slučku obesenca. Kontroverzný šperk predstavili počas nedeľnej prehliadky na parížskom týždni módy. Informoval o tom denník The Guardian.

Kontroverzný doplnok

Predstavenie kolekcie jarnej a letnej módy na rok 2022 zahŕňalo aj doplnok, ktorý vyzerá ako pretrhnutá slučka na povraze. Mnoho užívateľov sociálnych sietí na šperk reagovalo negatívne a poznamenalo, že nápadne pripomína mikinu luxusnej značky Burberry z roku 2019, ktorá mala v kapucni namiesto sťahovacej šnúrky slučku.

Zdroj: TASR/AP

Vlna kritiky aj z vlastných radov

​Za "necitlivý" odev sa ospravedlnil kreatívny riaditeľ Burberry Riccardo Tisci aj vtedajší riaditeľ módneho domu Marco Gobetti. "Samovražda nie je móda. Ako by to niekto mohol prehliadnuť a myslieť si, že bude v poriadku to urobiť najmä v kolekcii venovanej mladým dievčatám a mladým všeobecne," napísala vtedy na svoj Instagram modelka Liz Kennedyová, ktorá mikinu na prehliadke predvádzala.

 "Nehovoriac o rastúcej miere samovrážd po celom svete. Nezabúdajme ani na desivú históriu lynčovania," dodala Kennedyová.

"Nie som si istá, čo k tomu povedať vzhľadom k únavnej a obnosenej túžbe šokovať či absolútnej bezmyšlienkovitosti," povedala k doplnku značky Givenchy Angela McRobbieová, ktorá sa na Londýnskej univerzite venuje mediálnej, komunikačnej a kultúrnej výučbe.

"Otázky, ktoré sú pre mňa relevantné, ale nikdy na ne nedostanem odpoveď, sú: Kto o tom rozhoduje? Kto sa podpíše pod zjavne urážlivý predmet, ako je tento? Keď príde reakcia, dostane výpoveď?" uviedla McRobbieová.

"Pre tých, ktorí majú k samovražde osobný vzťah, či už ide o ich vlastné zážitky alebo o stratu milovaného človeka, môžu byť také zábery spúšťačom a značky majú zodpovednosť zabezpečiť, aby nepoškodili svoje publikum," povedala denníku Lisa Roxbyová z charitatívnej organizácie Papyrus, ktorá sa zaoberá prevenciou samovrážd.

Módny dom Givenchy uviedol, že nebude oficiálne reagovať.