Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.10.2021, 00:00

Za cenu sendviča a kávy máte tričko a kúpte čo najviac. Trend sa však zmenil, nový znie nenakupovať

  • Kým kedysi módne značky ponúkali dve módne kolekcie ročne, reťazce s lacnou módou ich dnes vychrlia pokojne aj 52, čo sa nepredá, odvezie sa skládku alebo spáli.
  • Módny priemysel drasticky zaťažuje planétu, preto prichádza trend slow fashion - pomalej, etickej módy.
  • Prečítajte si článok publikovaný v HN magazíne, ktorý vychádza každý piatok ako príloha k Hospodárskym novinám.
Za cenu sendviča a kávy máte tričko a kúpte čo najviac. Trend sa však zmenil, nový znie nenakupovať
Zdroj: Shutterstock

Kedysi bolo samozrejmé veci opravovať – topánky sa podrazili, kabát zašil, nohavice obstarali záplatami. Bežne sa dedilo a niektoré kúsky aj z generácie na generáciu.

​S nástupom nadnárodných odevných gigantov sme si však zvykli skôr kupovať – a vyhadzovať. Dôvodom je nízka kvalita materiálov a tiež cena. Kto by sa namáhal so zariaďovaním opravy, keď jej cena často prevyšuje hodnotu tovaru?

Že sa na tričku po prvom vypraní pretočia švy alebo že sa džínsy po niekoľkých noseniach prederú a pustia farbu, považujeme za niečo bežné – rovnako ako to, že sú ceny oblečenia v reťazcoch hocikedy porovnateľné s cenami potravín.

Za cenu sendviča a kávy si možno dnes bežne zaobstarať tričko. Vo svete fast fashion, čiže rýchlej módy, sa na kvalitu nedbá, cieľom je predať čo najviac tovaru,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 92% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.