StoryEditor

Dve tretiny pasažierov leteli so SkyEurope Airlines

22.07.2004, 00:00
Cez bratislavské letisko by malo v tomto roku prejsť 800-tisíc cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by to bol nárast o viac ako dve tretiny.

Cez bratislavské letisko by malo v tomto roku prejsť 800-tisíc cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by to bol nárast o viac ako dve tretiny. Oba prázdninové mesiace by pritom mali patriť medzi najvyťaženejšie v roku, z Letiska M. R. Štefánika by v tomto období mala letieť až štvrtina z uvedeného počtu pasažierov.
Letisko vybavilo prvom polroku 314 548 cestujúcich, čo predstavuje medziročný rast o 138 percent. Najvýraznejší nárast pritom zaznamenali medzinárodné pravidelné linky, ktoré využilo o 192 percent pasažierov viac ako za prvých šesť mesiacov vlaňajška. O 92 percent si polepšila aj medzinárodná pravidelná doprava. "Na medzištátnych linkách sme v prvom polroku prepravili 295 098 osôb," uviedol Peter Šamo z obchodného oddelenia letiska. Najväčší podiel na využívaní bratislavského letiska má nízkonákladový dopravca SkyEurope Airlines, ktorým leteli dve tretiny pasažierov.
V súvislosti s týmto trendom sa ozývajú hlasy, ktoré kritizujú nedostatočnú kapacitu letiska. Napríklad spoločnosť Air Slovakia BWJ nedávno poukázala na to, že problémom je samotná budova letiska. Tá podľa predstaviteľov aeroliniek nedokáže vybaviť väčší počet cestujúcich.
V špičke v Bratislave za hodinu pristane 720 osôb. "Preto zvýšime počet check-in pultov o štyri," konštatoval riaditeľ letiska Róbert Nemec. Ich celkový plánovaný počet je devätnásť. Letisko zavedie aj novú detekčnú techniku, ktorá by takisto mala urýchliť vybavovanie pasažierov. Vzhľadom na to, že Bratislava je jedným zo vstupom do Európskej únie, čoskoro prídu na rad aj nové bezpečnostné opatrenia.
Ako dodal Nemec, v súčasnosti poskytuje letisko spojenia do 66 destinácií a funguje na ňom 11 leteckých dopravcov prevádzkujúcich 25 pravidelných spojení. Z Bratislavy možno v súčasnosti na pravidelných linkách letieť do Amsterdamu, Birminghamu, Londýna, Bruselu, Paríža, Lipska, Stuttgartu, Mníchova, Frankfurtu, Berlína, Zürichu, Milána, Benátok, Barcelony, Palmy de Mallorca, Ríma, Prahy, Košíc, Varšavy, Kyjeva, Moskvy, Zadaru, Splitu, Dubrovníka, Sofie, Varny, Dillí, Larnaky, Tel Avivu, Kuvait City a Amritsaru.

Najväčšie aerolinky predstavili plány do budúcnosti
Ako uviedli predstavitelia SkyEurope, v zimnej sezóne sa zamerajú na zvýšenie frekvencií letov. Spoločnosť získala nedávno nového európskeho investora. "Meno ani ostatné informácie ešte nemôžem zverejniť," povedal hovorca spoločnosti Stanislav Šaling. Slovenské aerolínie chcú v spolupráci s Austrian Airlines otvoriť tri nové destinácie. "Pôjde o oblasť Blízkeho a Stredného východu," spresnil Marek Reviľák zo Slovenských aerolínií. České aerolínie plánujú na budúci rok pridať ešte jedno spojenie do Prahy. Lufthansa, ktorá zabezpečuje spojenie s Mníchovom, posunie odlety tak, aby sa rozšíril počet nadväzujúcich spojení. Poľské aerolínie LOT od októbra rozšíria lety do Varšavy zo súčasných štyroch na desať. Najmladšou spoločnosťou pôsobiacou na slovenskom trhu je ukrajinský Aeromost Charkov. V súčasnosti lieta štyri razy týždenne do Kyjeva, no cieľom firmy je rozšíriť počet letov na sedem. Pre dlhé vybavovanie na slovenskej hranici s Ukrajinou sa tiež pohráva s myšlienkou otvoriť linku Košice -- Užhorod.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. máj 2024 05:58