StoryEditor

Kupóny na letenky mali v Bille úspech

09.11.2005, 23:00
Predaj voucherov na letenky do Bruselu a Moskvy, ktorý v októbri rozbehli Slovenské aerolínie v supermarketoch Billa, prekonal očakávania organizátorov.

Predaj voucherov na letenky do Bruselu a Moskvy, ktorý v októbri rozbehli Slovenské aerolínie v supermarketoch Billa, prekonal očakávania organizátorov.
Podľa vedúcej oddelenia marketingu spoločnosti Billa Eleonóry Klenovič akcia vyvolala medzi zákazníkmi pozitívne ohlasy. "Preto sme ju predĺžili z dvoch na štyri týždne. Počet predaných kupónov svedčí o jej veľkom úspechu," dodala.
Manažérka pre obchod a marketing Slovenských aerolínií Tatiana Jonáková doplnila, že ľudia, ktorí si počas špeciálnej akcie kúpili vouchery na letenky do dvoch svetových metropol, by mohli zaplniť tridsať lietadiel. Keďže do spomínaných destinácií Slovenské aerolínie lietajú lietadlami Fokker 100, ktorých kapacita je niečo vyše 90 miest, podľa prepočtu HN sa v supermarketoch počas predajnej akcie predalo viac ako 2 700 voucherov.
Slovenské aerolínie považujú predaj kupónov na letenky takouto netradičnou formou za úspešný aj preto, že ponúkané destinácie nie sú príliš atraktívne pre slovenských cestujúcich. "Brusel je pomerne drahé mesto a do Moskvy sú potrebné víza," doplnila Jonáková.
Najviac kupónov na spiatočné letenky, ktoré stáli so všetkými poplatkami 3 790 korún, sa predalo v bratislavských supermarketoch. Klenovič doplnila, že najväčší záujem v hlavnom meste Billa očakávala, keďže do Bruselu i Moskvy aerolínie lietajú z Bratislavy. Okrem hlavného mesta bol najvyšší dopyt po kupónoch na letenky v Trnave a Žiline.
Zástupcovia aerolínií ani obchodného reťazca zatiaľ nevedeli presne povedať, ktoré z dvoch miest si vybrala za cieľ svojej cesty väčšina zákazníkov. Kupóny totiž môžu záujemcovia vymeniť za letenku v bratislavskej kancelárii Austrian Airlines a použiť pre odlet do Bruselu či Moskvy do konca februára budúceho roku. "Nie všetci ľudia, ktorí si vouchery kúpili, si už lety aj rezervovali, takže je momentálne ťažké odhadnúť, koľko voucherov sa predalo na lety do Bruselu a koľko do Moskvy," uviedla Jonáková. Slovenské aerolínie však predpokladajú, že bude prevládať záujem o letenky do Bruselu.
Predstavitelia obchodného reťazca i letecký prepravca uvažujú o tom, že v budúcnosti predajnú akciu zopakujú, aj keď momentálne ešte nevedia určiť presný termín. Konkrétne rokovania o pokračovaní akcie však ešte podľa aerolínií neprebehli.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. máj 2024 03:56