StoryEditor

J. Vaculík: Nie som na jedno použitie...

Rozhovor Formátu s reklamným tvorcom Jurajom Vaculíkom o túžbach, reklamnej etike, klišé a ženských krivkách.

Podľa prieskumu Imidž slovenskej reklamnej branže ste jednou z najznámejších tvárí slovenskej reklamy. Nejaký ďalší cieľ?
Profesijne stabilná a úspešná firma. Mám ambíciu robiť kampane, ktoré budú fungovať aj v okolitých krajinách. Reklamný biznis je veľmi súťaživý. V drese našich klientov súťažíme s ich konkurentmi, agentúry súťažia medzi sebou, okrem iného aj na festivaloch. Môj ďalší pomyselný Olymp je v Cannes, kde sa konajú absolútne majstrovstvá sveta v reklame.
Tvrdí sa, že reklamný tvorca nemôže byť úplne normálny, inak by si nedokázal spojiť nespojiteľné. Je to hravé dieťa, záhadný mág alebo nepochopený idiot. Kde ste vy?
V tejto škále som sa nenašiel. Zovšeobecňovanie zabíja kreativitu. Jej základom je spájanie nespojiteľného, ale nerozmýšľajú tak iba vyšinutí. Mojimi spolupracovníkmi sú úplne normálni ľudia, ktorí vymýšľajú reklamu pre úplne normálnych ľudí. Veľa ľudí však nemá s inštitucionalizovanou kreativitou nič spoločné. Napríklad Milan Hladký, náš kreatívny riaditeľ, je pôvodom vedec. Pracoval v SAV s exaktnými vedami. Náš hlavný stratég - Zuzka Durčeková, je naopak, hudobný vedec.
Aký je to pocit, keď niekto zoberie milión za nápad?
Pocit dobre vykonanej práce.
Čo sa vám teda pozdáva viac: žiť reklamou alebo z reklamy?
Viem to spojiť. To sa mi páči. Rekl...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/iformat, menuAlias = iformat, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
02. máj 2024 04:07