StoryEditor

Americké automobilky si nezlepšili pozície na trhu v USA

04.01.2007, 13:30
Autor:
TASRTASR
Americké automobilky si v minulom roku nezlepšili svoje pozície na domácom trhu. Naproti tomu nemeckí a japonský konkurenti vykázali rastúce čísla o predaji.

Americké automobilky si v minulom roku nezlepšili svoje pozície na domácom trhu. Naproti tomu nemeckí konkurenti vykázali rastúce čísla o predaji. Najväčšia automobilka na svete General Motors (GM) v roku 2006 predala 4,1 milióna áut, o 9 % menej ako v roku 2005. Oznámila to dnes v Detroite. Predaj automobilky Chrysler, dcéry automobilky DaimlerChrysler, klesol v USA o 7 % na 2,142 milióna vozidiel. Ford predal v minulom roku 2,9 milióna áut, o 8 % menej ako v roku 2005.
Najdôležitejším dôvodom strát amerických výrobcov je nesprávna modelová politika. V dôsledku výrazne zvýšených cien benzínu sa stále viac amerických spotrebiteľov rozhodlo pre autá s nižšou spotrebou. Japonský koncern Toyota, ktorý pravdepodobne v tomto roku zosadí z postu najväčšieho výrobcu áut General Motors, zvýšil predaj na americkom trhu od januára do decembra minulého roka o 13 % na 2,54 milióna áut.
Nemeckí výrobcovia boli v roku 2006 plusoví. Mercedes-Benz zvýšil predaj v USA o 11 % na 248 080 kusov. BMW za celý rok predal 313 603 áut, pričom v roku 2005 ich bolo 307 020. Je to rekord, oznámila automobilka BMW.
Volkswagen (VW) zvýšil v roku 2006 predaj na ťažkom americkom trhu o 4,9 % na 235 140 áut. Dcéra VW, automobilka Audi predala v roku 2006 v USA po prvý raz viac ako 90 000 áut. Počet predaných vozidiel sa v minulom - rekordnom - roku zvýšil medziročne o 8,5 % na 90 116 kusov. Porsche zaregistroval vlani v Severnej Amerike rekordný predaj. Dodal 36 095 vozidiel, o 7 % viac ako v roku 2005. Výrazne, o 46 %, vzrástol medziročne predaj modelového radu Boxster.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
05. máj 2024 11:47