Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.07.2020, 00:00

Riaditeľka cestovky Satur: Last minute tento rok nie je prioritou

Keby som dnes vedela to, čo pred mesiacom, robila by som úplne iné rozhodnutia, hovorí v rozhovore pre HN šéfka cestovnej kancelárie Satur Eleonóra Fedorová.

Riaditeľka cestovky Satur: Last minute tento rok nie je prioritou
Zdroj: HN / Peter Mayer

Na základe prieskumu agentúry Go4insight sa na letnú dovolenku chystá rekordný počet Slovákov, až 57 percent. Súhlasíte?
Ťažká odpoveď, pretože predaj sa rozbehol len pred dvomi týždňami. Klienti bookujú na poslednú chvíľu. V tejto situácii je takmer nemožné niečo plánovať. Ľudia vyčkávajú.

Takže rekordy asi nepadnú?
Ak padne, tak určite v predaji dovoleniek na Slovensku. V každom prípade stále je dosť voľných miest v hoteloch a penziónoch u nás aj v zahraničí.

Nezbláznia sa dovolenkári v poslednom momente?
Aj keby, sme na to pripravení. Vo veľkom sme zvýšili ponuku domácich zájazdov. Som si istá, že sme priniesli niečo, čo tu ešte nebolo – rezorty s atmosférou ako pri mori. Pôsobia v nich animátori s programom, na aký sú naši klienti zvyknutí zo zahraničných destinácií. Chceme umožniť rodičom oddýchnuť si od vymýšľania programu deťom, veď im ho robili tri mesiace.


Aj v minulosti ste ponúkali okrem zahraničia aj našu krajinu. Aký diel z koláča si ukrajovala?
Slovensku sa ušlo asi päť percent.

A súčasný stav?
Zhruba pol na pol. Podľa našich prieskumov chce na Slovensku tráviť dovolenku 52 percent našincov. Štvrtina chce naisto vycestovať do zahraničia a zvyšok sa rozhodne v závislosti od situácie s pandémiou.

Čím sa vám podarilo zmeniť pomer v takej veľkej miere?
Vďaka pozícii na našom trhu a dobrým vzťahom s hoteliermi. Mali sme šťastie, že domáce zájazdy sme ponúkali aj v minulosti. Dokázali sme rýchlo reagovať a nakontrahovať celé hotely.

Kam nás najviac ťahá?
Po Slovensku sa predáva naozaj vo veľkom Chorvátsko a grécke ostrovy. Dokonca ľudia si rezervujú už aj Cyprus a Turecko, lebo veria v ich otvorenie. Reálne však nevieme, kedy k tomu príde.

Ak sa vrátime k agentúrnemu prieskumu, o Chorvátsko prejavilo záujem len šesť percent respondentov...
Zaznamenávame podstatne väčší. Chorvátsko bude obľúbenou destináciou aj toto leto. Podľa našich zistení sa do zahraničia chystá 65 percent dovolenkárov autom, 35 percent lietadlom. Vyplýva z toho, že vozidlom sú prístupné okolité krajiny a pre Slováka platí, že keď nebol

Nedozvedeli ste sa všetko?

Vyskúšajte digitálne predplatné a dočítajte článok až do konca.
-89%

MIMORIADNA AKCIA

Získajte prístup ku kompletnému obsahu
len za 1 €

VYSKÚŠAŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk