12.06.2018, 00:01

Šálky či župany? Pozrite si, ktoré veci si z hotelov môžeme "ukradnúť" a ktoré nie

Kde je teda hranica medzi suvenírom a krádežou?

Šálky či župany? Pozrite si, ktoré veci si z hotelov môžeme "ukradnúť" a ktoré nie
Zdroj: Pixabay

Každá dovolenka sa raz skončí a takmer všetci si z nej chceme niečo nechať na pamiatku. Server Travel and Leisure, však upozorňuje, že sa to týka aj vybavenia hotelovej izby či apartmánu.

Aj pri tom, čo ponúkajú hotelové servisy sú totiž hranice, ktoré sa veľmi rýchlo preklenú z pamiatkových predmetov, zvyšnej kozmetiky na krádež.

V galérii si pozrite, ktoré veci určil Telegraph ako tie, ktoré si ľudia najčastejšie berú z hotelov:

​Od malých šampónov a kondicionérov až po pohodlné papuče a župany sú hotely vybavené všetkým, čo bohužiaľ často len „čaká“, aby to niekto ukradol. Tento smutný fakt potvrdzuje pre Telegraph aj David Elton, zo spoločnosti Home Grown Hotels v Spojenom kráľovstve.

"Ľudia sú schopní ukradnúť takmer všetko, čo môžu," hovorí. "Župany, vešiaky na kabáty, posteľnú bielizeň, návleky na matrace, uteráky či vankúše." Na upresnenie hoteliérom často nerobí problém, ak si pri odchode vezmete so sebou pár drobností, akými sú toaletné potreby - v skutočnosti s tým rátajú.

Zrkadlo či periny? Pre niektorých žiadny problém

Ich využívanie neskôr – v pohodlí domova zaručí, že vám pobyt v hoteli či rezorte dlhšie utkvie v pamäti, prípadne sa tam opäť vrátite. Ale na čo je dobré brať z hotela veci ako uteráky či župany?

"Je to zločin," konštatuje hovorca metropolitnej polície pre Telegraf. "Keby sme dostali hlásenie o takýchto prípadoch, museli by sme to riešiť." Typickým dôkazom je aj prípad ženy v Nigérii, ktorá bola v roku 2010 odsúdená na tri mesiace väzenia za to, že v hoteli Transcorp Hilton Abuja ukradla dva uteráky.

Prípad neslúži ako vyhrážka, len ako varovanie. Krádež uterákov alebo vankúšov nevedie vždy k zatknutiu, môže sa vám ale veľmi ľahko stať, že vám zakážu opätovný vstup do hotela.

Podľa NBC väčšina významných hotelov si vedie počítačovú databázu so zoznamom s bývalými klientmi hotela, ktorí napríklad ukradli príliš veľa hrnčekov na kávu a už nie sú tu viac vítaní.

NBC navyše uviedla, že hotelové reťazce radi zdieľajú svoje zákaznícke informácie s ostatnými. "Ak sa v hoteli Hilton v Miami dostanete do problémov, je možné, že budete mať problémy rezervovať si izbu napríklad hotel Holiday Inn v Seattli," píše NBC a dodáva, že rozsiahle databázy jednotlivých čiernych zoznamov hotelov sú systematicky centralizované.

"Mali sme hosťa, ktorý sa snažil vyniesť si dokonca veľké zrkadlo," spomína John Bowen, dekan Conrad N. Hilton College of Hotel and Restaurant Management na univerzite v Houstone.

"Ľudia sú veľmi odvážni a keď niečo chcú vedia vynaložiť nemalé úsilie.“ Dodal, že 86-izbový hotel, na ktorý dohliada, dosahuje mesačne straty stoviek dolárov, kvôli krádežiam zákazníkov.

A ako zistila spoločnosť American Hotel & Lodging Association, krádeže tak ročne môžu stáť hotely až 100 miliónov dolárov.

Čo robiť, ak si chcete niečo vziať a nedostať sa do problémov?

Požiadajte na recepcii o informácie. Spýtajte sa na veci, ktoré by ste si mohli vziať so sebou pri odchode, príp. ak nie, či by sa nedali odkúpiť.

Veľa hotelov (najmä tých, ktoré nemálo investovali do kvalitného vybavenia a servisu) niektoré položky ponúkajú aj k nákupu.

A ak naozaj chcete predsa len naozaj niečo "ukradnúť", sústreďte sa na malé veci, tie drahé nechajte tam, kde sú.

Na záver si pozrite aj vtipné video zo seriálu Priatelia, ktoré presne opisuje "nadšencov hotelových suvenírov":

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.