18.11.2017, 00:01

Svetoznámy cestovateľský portál mazal komentáre o znásilnení v hotelových rezortoch

Vyšlo najavo, že v hotelovom rezorte došlo k ďalším sexuálnym útokom. Na TripAdvisor to však z komentárov vymazali.

Hotelový rezort Iberostar Paraíso v Mexiku, kde Američanku Kristie Love znásilnil člen ochranky.
Zdroj: Rivera Maya

Hollywood sa otriasa v základoch. Aféra obťažovania a sexuálneho násilia, ktorú rozpútali tunajšie herečky, zasiahla celý rad ďalších oblastí. Na Twitteri sa ku kampani #MeToo pridávajú športovkyne, političky a mnohé ďalšie, píše iDnes.

Tento "trend" sleduje aj populárny cestovateľský portál TripAdvisor, ktorý sa rozhodol označovať červeným štítkom tie hotely, z ktorých bolo hlásené obťažovanie, sexuálne násilie, diskrimináciu alebo iné incidenty ohrozujúce bezpečnosť turistov.

Tento chvályhodný krok však trochu znižuje skutočnosť, že k nemu portál pristúpil až potom, čo sa na neho zniesla obrovská kritika za to, že niekoľkokrát po sebe zmazal recenziu cestovateľky, ktorá zverejnila detaily svojho znásilnenia v mexickom hoteli

Zmazané znásilnenie

Celé aféra odštartovala už v lete v roku 2010, kedy 35-ročná Američanka Kristie Love vycestovala so svojím manželom do Mexika, konkrétne do oblasti Riviera Maya. V hotelovom rezorte Iberostar Paraiso ju znásilnil člen ochranky a pretože sa o svojej dovolenke rozhodovala na základe recenzií na TripAdvisor, chcela ostatné ženy varovať práve tam.

Napísala na hotelový komplex recenziu, v ktorej popisovala detaily svojho otrasného zážitku. Lenže portál jej hodnotenie zmazal s odôvodnením, že porušuje takzvané "family-friendly" pravidlá, teda že to nie je vhodné pre deti.

Vec je o to závažnejšia, že postupne vyšlo najavo, že v tomto hotelovom rezorte došlo aj k ďalším sexuálnym útokom. Na TripAdvisor sa tak zniesla obrovská vlna kritiky, pretože podľa recenzií sa orientujú státisíce cestovateľov.

Riviera Maya je obľúbené turistické centrum na východnom pobreží Mexika. V roku 2010 sem zamierila aj vtedy 35-ročná Američanka Kristie Love so svojím manželom.
Zdroj: visitmexico.com

​Mimochodom, Svetová asociácia cestovného ruchu uvádza, že 97 percent turistov sa rozhoduje o mieste, kam pôjdu a kde sa ubytujú, práve podľa internetových recenzií ďalších cestovateľov.

Ľudia portálu vyčítali, že sa chová povrchne a nezodpovedne, keď sa snaží negatívne recenzie mazať a ponúkať len "nezávadné" hodnotenia. Poukazovali na to, že nie je objektívny a nemôže teda tvrdiť, že pomáha cestovateľom nájsť to najlepšie.

Klamstvá o ospravedlnení?

Na začiatku novembra sa TripAdvisor oficiálne ospravedlnil. "Sme zdesení tým, čo táto žena pri svojej dovolenky v Mexiku zažila a ostatní cestovatelia majú byť varovaní." Na stránkach boli publikované počiatočné negatívne recenzie Kristie Love.

Hotelový rezort Iberostar Paraíso v Mexiku, kde Američanku Kristie Love znásilnil člen ochranky.
Zdroj: Rivera Maya

​Lenže vzhľadom na to, že boli zverejnené chronologicky, sú "pochované" pod tisíckami ďalších hodnotení. Kristie Love však 9. novembra vydala vyhlásenie, v ktorom tvrdí, že TripAdvisor klame.

Médiá totiž uviedli, že sa portál obeti znásilnenia ospravedlnil za zmazanie príspevku. Kristie ale tvrdia, že od portálu žiadne ospravedlnenie nedostala. "Aké ospravedlnenie? Nikto mi nezavolal, ani neposlal mail. Žiadne ospravedlnenie som nedostala."

Varovné štítky

Každopádne si TripAdvisor z nepríjemnej kauzy vzal ponaučenie a odteraz zavádza červený štítok, ktorý bude označovať hotely, v ktorých došlo k obťažovaniu, znásilneniu, diskriminácii, násilným incidentom a mohli by preto byť pre turistov nebezpečné.

Varovným štítkom už boli v rámci portálu označené napríklad ďalšie dva hotely v oblasti Playa del Carmen v Mexiku. V červenom štítku portálu uvádzajú: "Správa z webu TripAdvisor: TripAdvisor si je vedomý nedávnych správ v médiách alebo udalostí týkajúcich sa tohto zariadenia, ktoré nemusia byť reflektované v recenziách uvedených v profile zariadení. Pri plánovaní cesty by preto bolo vhodné, aby ste si o tomto zariadení vyhľadali ďalšie informácie."

Zdroj: TripAdvisor

​Na portáli TripAdvisor sa bude tento výstražný štítok zobrazovať tri mesiace, ale ak budú problémy tohto typu naďalej pretrvávať, môže byť doba predĺžená, uviedol hovorca Kevin Carter.

Zdôraznil tiež, že pre hotely nemá ísť o trest, ale ide o oznámenie informatívneho charakteru, na ktoré majú cestovatelia právo. O umiestnení "varovného štítka" bude rozhodovať špeciálna komisia a pre budúcnosť tiež budú u recenzií používateľov platiť nové pravidlá o mazaní.

"Chceme, aby naši užívatelia mali k dispozícii dobré aj zlé recenzie." Ak bude nejaká recenzia v budúcnosti zmazaná, jej autorovi bude podrobne vysvetlené, prečo sa tomu tak stalo.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.